onsdag 15 juli 2015

Tvätt och bykdag...



Se så vackert spegelblankt det var i Båstad för några somrar sen.



Ny dag!
I går var en riktig knasdag.
Jag klev ju upp tidigt och väckte ungdomarna inför deras utflykt på vattnet med sin pappa och hans fästmö.
Efter att dom åkt iväg så hade jag lite småpyssel att göra här hemma.
Runt 10.30 gick luften ur mig och jag kände att jag blev tvungen att lägga mig ner och vila.
Vad händer?
Jo jag somnade och sov som en stock hela dagen.
Jag vaknade 16.15, fullkomligt förvirrad för jag hade inget grepp om klockan var eftermiddag eller morgon.
Det tog en stund att reda ut begreppen, dag, tid och sådant dravel alltså.
Jag gick upp och satte mig i köket och bara runt en kvart senare så hade jag mina ungdomar hemma.
Så det var vad jag gjorde igår när jag blev mol allena hemma.
Sov bort hela dagen.
Jag tror någon legat på minus när det gäller sömn under alldeles för lång tid.
Det känns som om jag skulle kunna sova jämt men det stämmer förstås inte.
Jag sov knappt en blund inatt....
Somliga straffar Gud direkt! (Flin)

Idag blir det en tvätt och bykdag.
Det var väl två veckor sen jag tvättade sist så det är på tiden.
Vill göra rätt för mig och skicka med rena kläder när Mini växlar boende på Fredag.
Å det blev inte så farligt mycket tvätt.
Tre maskiner är ganska så lugn tycker jag.
Men det ska ju göras.
Det blir ju inte lika mycket tvätt när vi är hemma och ledig jämfört när det jobbas och går i skola.

Ute ser det grått ut och det kan vara regnmoln som hälsar på.
Å är det regn på gång så är det...

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Ha ha ja så kan det bli ibland men du behövde det väl då :) ibland blir det så hoppas din dag i dag blir bra o lite sol kanske :) kramen

    SvaraRadera
  2. Hej hopp....hoppas du har det bra själv sitter jag med mitt kaffe efter en hemsk natt utan bra sömn :( Båstad är såå fint :) kramen

    SvaraRadera