lördag 4 juli 2015

Vilken dag...



Tylösand, Halmstad Fotograf; Millans Värld


I går var det en sån dag man knappt trodde existerade.
32 grader i skuggan näst intill hela dagen.
Oj så himla varmt det var.
Nu är jag inte riktigt för den typ av värme, för mig får det gärna stanna på 25 grader, det räcker men jag gissar på att många andra fullkomligt njuter av så hög temperatur.

Det gällde att hinka vatten, jag blir lätt yrslig i huvudet om jag inte får i mig tillräckligt med vätska och på det kommer huvudvärk men jag klarade mig bra igår trots allt.

Det blev en del gjort.
Jag startade en maskin tvätt och så cyklade jag bort på kvantum och helghandlade.
Väl hemma packade jag in och så diskade jag undan efter gårkvällen.
Bäddade som vanligt min säng.
Gick ner i källaren och hängde tvätten samt startade en ny.
Så gjorde jag pannkakssmet som jag gräddade då jag hade en mjölk på kort datum.
Sen kokade jag ägg och dukade fram frukost och så gick jag in och väckte Midi.
Då var klockan 0935.

Man hinner en del då man kliver upp i ottan minsann.

Efter lunch så kom min kära Mini med sin packning.
Ungdomarna åt pannkaka till lunch, så gjorde även jag.
Vi satt länge och pratade i köket.
Det är så mysigt att ha ungdomarna här.
Jag ringde och frågade Maxi om hon vill komma bortöver och äta middag med oss men hon hade annat för sig.

Till middag grillade jag fläskfilé som jag lagt i marinad dagen innan.
Till det blev det pommes, grillad majs, fräsch sallad och fransk Bea.
Det var härligt gott.
Och så som pricken över i;et efterrätten:





Hemgjord glasstårta med hallon, maräng och mandelbiskvier.
Den blev riktigt god och det är roligt att prova något nytt.
Jag hittade den här i Året Runt.
Som jag skrivit tidigare så får jag veckotidningar av finaste Pappelino lite nu och då.

Efter maten var vi ganska så mör och mätt.

På kvällen låg jag i sängen och såg en film men jag blev inte vaken länge.
Jag gick trots allt upp 05 i går morse.

Å vaknade tidigt gjorde jag även idag.
Så nu får jag se vad denna dag har att erbjuda!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Godmorgon! Du verkar ha haft en bra dag igår :) Här var det runt 30 grader igår o så kom åskan på kvällen..riktigt skönt var det..dock inte så bra för dom som kör ensilage.....
    Ha en toppenlördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ....det låter som en bra dag ja jag älskar sol o värme dock inte badar jag i havet här o jag tycker det är lite för varmt nu, 25 är ok för mig :) ser gott ut kanske recept?? ta hand om dig vännen stor kram

    SvaraRadera