fredag 21 augusti 2015

12.43...




...för 16 år sedan föddes min gudomlige son.
Det var en mycket varm Augustidag då jag åkte in.
Förlossningen var extremt intensiv och ändå skrattade jag när min x-make sa roliga saker till mig, de i kombination med lustgasen fick mig att vrida mig i kramper av skratt, vånda, smärta, värkstorm, ja allt på en och samma gång.
Det var den enda förlossningen jag kan säga att min x-make var fullkomligt med.
Med den första tog det lång tid och så blev det bara kaos.
Med den andre så gick det alldeles för fort så han hann inte med.
Och med vårt tredje barn som oxå snabbt tog sig till världen så var han den underbara maken som gjorde allt för mig under de få timmar jag var inne för att föda.

När han var liten var han energifylld,busig och tjurskallig.
Han kunde både bitas, nypas och spotta.
Det var åtskilliga gånger jag la honom över axeln när vi var på någon affär för han skrek som en dåre för att det just då var något han absolut ville få men som jag sagt nej till.

Men idag är han lugn som en filbunke och mycket jordad!

Min son,den enda jag har.
Han har inte skänkt mig annat än enorm glädje och kärlek.
Han är den som får mig att känna mig rotad när min annars så vilsna själ irrar omkring rotlös.
Han är den som får mig att skratta så att jag får magknip ibland.
Han är en så empatisk, smart och omtänksam kille.

Jag skämmer bort honom med omtanke, kärlek, tid, hemlagad mat och hembakat.
Det tycker jag inte är för mycket.
Det tycker jag att jag gör rätt i.

Nu har jag väckt honom med frukostbricka på säng, ljuv sång och presenter.
Så jag har hunnit fira honom.

Snart är det dax för andra dagen på gymnasiet och sen går han över direkt till sin far.
Där väntar kalas och god mat.
Ikväll kommer han förbi och hämtar sina saker.
Det är ju dax för pappavecka!

Hipp, Hipp, Hurra för Mini som fyller 16 år idag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Grattis till din son ! Härligt :)
    Här har ungdomarna farit till skolan. Sonen går på 2:an i gymnasiet..dottern går på 3:n i gymnasiet....
    Ha en härlig fredag!
    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis o va härligt att höra att du har en så fin relation med honom det glädjer mig verkligen hoppas dagen blir super fin o ni har det toppen på alla vis fina du kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Eva, vi har en fantastisk relation jag och min son men det har jag även med mina två flickor. Det är de som gör mitt liv värt att leva...
      Kram

      Radera
  3. Hälsa o gratta honom från mej...en dag försent:) Hoppas ni fick en fin dag och han en fin födelsedag. Det vet jag i o för sig att han fick, med dej som mamma. En bra mamma som fixar allt för sina fina barn. Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag göra när jag får hem honom igen.
      Kram

      Radera