onsdag 19 augusti 2015

Dagen efter dagen före...





Igår hade vi då kalas för Mini.
Han fyller inte förrän på Fredag men det passade inte senare i veckan.
Å som vi fejade innan, jag och Mini.
Helt plötsligt så har jag ett okey städat hem.
Bara det liksom tog knäcken på mig.
Sen kom gästerna och vi hade jättetrevligt.
Satt och pratade och trivdes.

Så kunde jag inte låta bli att ta upp min cykel.
Sist Pappelino lagade framdäcket så blev det inte helt.
Pyspunkan var fortfarande kvar och i Lördags när jag cyklade på affären så fick jag punktering på bakdäcket.
Då blev det att gå ut och titta på cykeln och så tog han med sig Mini och åkte iväg.
När de kom hem hade han köpt nya innerslangar och ett nytt bakdäck.
Bakdäcket var så nerslitet så det var inget att ha.
Vi hjälptes åt alla tre att fixa däcken så nu har jag en nyrenoverad cykel.
Nu ska det inte behöva hända något vilket jag definitivt hoppas att jag ska slippa under säsongen som är kvar.

När cykeln var lagad så var det dax för dom att åka.
Min lilla brorsdotter skulle hem till sina föräldrar.
Jag och Mini kände oss nöjd men så började det kurra i magarna så jag ställde mig och lagade middag.
Det blev något enkelt men gott.
Sen låg jag i sängen resten av kvällen.
Var gruvligt trött.

I dag är en ny dag.
Har sovit i natt men känner mig fortfarande trött.
Får se om jag får för mig att provcykla, vem vet det kanske bli så.
Annars har jag inte så stora planer för dagen men man vet aldrig vad som händer...

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Ni hade ju ett bra kalas för Mini :)
    Här blir det klädtvätt o så ska mattorna ut. Borde byta sängkläder år alla hemmavarande också.
    Varmt har vi idag med :) Härligt!
    Ha en bra onsdag!
    Kramen om <3

    SvaraRadera
  2. God morgon på dig ...trevligt med kalas o att man blir trött ja så är det ;) bra att din cykel blev fixad jag skulle inte klara mig utan min :) hoppas solen skiner hos dig o du kan njuta av dagen kramen

    SvaraRadera
  3. Oj hoppas inte det blev dyrt att laga cyckeln. Jag är alltid rädd för oförutsedda utgifter :O
    Vilken fin tårta! Den såg god ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kostade mig inte en krona då min kära far stod för utgifterna.
      Ibland har jag tur...

      Radera
  4. Visst är det jobbigt att ha kalas men otroligt roligt:) Bra också att du fick cykeln fixad. Bra att hänga matkassarna på när du är på affärn. det är bra att ha snälla pappor som hjälper till:) Tårtan såg läcker ut. Jag som älskar fika:)) Ha det fint söta du. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är jätteglad för att min cykel blev lagad.
      Tur jag har en sån fin pappa.

      Radera