tisdag 11 augusti 2015

Det känns som regnet hänger i luften...





Om det nu blir regn eller inte spelar mindre roll.
Jag behöver inte åka hemifrån om jag inte vill.
Förresten har jag redan varit på en cykeltur till närbutiken.
Var uppe tidigt i morse...

Gårdagen var en lugn dag.
Jag pratade med Älskade E några gånger.
Jag löste lite korsord.
Jag vattnade blommorna på altanen.
Jag tittade på gammal film.
Tracys Hämnd som jag hittade på en av de gamla VHS;arna.

Jag funderade en hel del över vänskap och hur lätt en vänskap kan gå sönder.
Men då antar jag att vänskapen inte var på riktig.
Att det inte fanns något korn av sanning i den.
Något måste ha varit fel länge för att en vänskap ska raseras.
Under mitt liv har det hänt att vänskap dött ut men inte särskilt många gånger.
Orsakerna har varit vitt skilda till varför det blivit som det blivit.
De vänner jag har kvar idag har jag haft sen urminnes tider.

Förutom Älskade E som jag lärde känna för 10 år sedan.
Å det är ju förvisso en lång vänskap det med.
Å den bästa jag har...
Utan henne vore livet bra torftigt.
Kan inte tänka mig dagar utan samtal med henne.
Alla tokerier vi pratar om och alla hopplöst hysteriska skrattorgier vi hamnar i.
Till henne kan jag berätta allt, hon dömer aldrig.
Å hon kan givetvis berätta allt för mig med.
Det är precis som det ska vara.
Ett sunt givande och tagande.
Henne vill jag för alltid ha kvar i mitt liv.

Nog om det.

Jag fick sms av "Snyggingen".
Han är bortrest och arbetar men just då när han sms;ade satt han på ett torg i värmen och tog en bärs, förmodligen med sin kollega.
Men rart att tanken fanns hos mig en stund.
Och senare fick jag ett Sov gott!

Så gårdagen flöt på i ett lugnt tempo, precis vad jag behöver denna vecka!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar