söndag 2 augusti 2015

Efter en dagen före...





Å då pratar jag inte om någon sju-helsikes-fest.
Jag pratar om den härliga middagen jag hade med mina underbara ungdomar.
Det var så mysigt att ha alla tre samlade under mitt tak.

Jag dukade upp på min inglasade altan.
På bordet stod slutligen; min hemgjorda potatissallad, hemgjord tsatsiki,hel grillad marinerad fläskfilé, grillade kryddkorvar, grillad majs och så en fräsch sallad.
Vi satt och åt länge, det var så mysigt och så himla gott.

Efter maten så dukade vi av, jag diskade undan och kokade sen kaffe.
Maxi vispade grädden och dukade ut efterrättstallrikar och kaffemuggar.
Så tog jag ut min ananas-och hallonpaj.
Det var verkligen pricken över i;et.
Så himla god avslutning på min sommarmiddag.

Sen satt vi länge kvar där ute.
Midi hämtade sin dator och började visa klipp från mobilen sen många år tillbaka.
Det fanns lustiga klipp på oss allihopa.
Och vissa var så roliga att vi nästan skrattade ihjäl oss.
Det bor sannerligen teaterapor i oss alla.

Jag fortsatte sen min kväll i sängen, hade ont i ryggen och var jättetrött.
Ungdomarna blev kvar på altanen till, ja vet när?
Själv somnade jag!

Nu sover dom alla tre men ska snart väcka Midi som ska åka iväg en sväng med sin far idag.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Låter som du/ni hade en härlig kväll!
    Jag är ganska slut i kroppen idag..nu ska jag snart laga lunch
    Ha en härlig söndag!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Visst är det uppiggande när våra söta ungdomar roar oss föräldrar:)) Känns som vi har ganska lika humor och är lite teaterapor i oss alla. Låter som ni haft det bra tillsammans. Härligt kunna gå o lägga sig medan man hör ungdomarna sitta och umgås. Det sover man gott av:) Kramen

    SvaraRadera