fredag 28 augusti 2015

En härlig dag...




Gårdagen var en mycket härlig dag.
Jag började med att sätta en deg till dessa bullar.
Medans degen jäste pratade jag med Älskade E.
Så blev det paus när jag blev tvungen att baka ut dem.
Och sen fortsatte samtalet.
Älskade E var på väg hemåt.
Vi hade några trivsamma timmar i telefonen.

När bullbaket var klart blev jag ju givetvis tvungen att smaka en tillsammans med en kopp kaffe och de blev lika goda denna gången med.

Så ringde jag bästa Beda och så blev det bestämt att hon skulle titta in till mig efter jobbet.
Jag kokade en kanna kaffe, dukade upp fikabröd och bar ut det på bricka till altanen när hon kom.
Å så satte det igång.
Vårt Bedaspråk användes flitigt och gesterna var som vanligt väldigt yviga.
Vi hann gå genom både det ena och det andra och så skrattade vi som nå mindre tok alltså.
Klockan bara tickade iväg och vips var den 19.
Då blev hon tvungen att åka hem och ta hand om katten.
Men katten så trevligt vi hade det.

När hon åkt så lagade jag till en omelett med kantareller.
Enkel mat men ljuvligt gott.
Och sen var det inte så mycket vakentid kvar.
Satt och bläddrade i en veckotidning.
Finaste Pappelino var förbi i går med en stor påse åt mig.
Jag tittade lite lätt på ett korsord men lusten infann sig inte.
Jag var för trött och behövde sova.

Och nu är det Fredag.
Mini kommer inte förrän i morgon då dom ska fira min fd. svärmor.
Jag får en dag till för mig själv.
Jag ska nog inte göra något särskilt vettigt.
Kanske starta en maskin tvätt men inget större än så.

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du hade igår :) Härligt med vänner!
    Ja, du läste ju om min gårdag, hade inte såå bra
    Mår rätt så ok idag så vi ska tro att det gett med sej nu :)
    Ha en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vet du hur duktig du är med ditt bakande och matlagning.:) Jag gillar inte sådär att laga mat...men baka gör jag gärna. Men just nu syr jag helst:)) Inte blir man så mätt av det inte..haha. Så kul att ni hade trevligt ni 2. Ha en fin helg söta du. Kram

    SvaraRadera