söndag 16 augusti 2015

Gårdagen...


Jag cyklade in till närmaste affären direkt på morgonen för att köpa kaffe i går när jag vaknade.
När jag väl var där kom jag på att jag borde baka bröd så jag köpte med jäst och ägg.
Väl hemma så gjorde jag frukost till mig och Mini och efter frukosten så satte jag degen.
Måste ärligt erkänna att det var ett tag sedan jag satte en bröddeg och lite "bakom flötet" kände jag mig allt.
Men sen hade jag inga problem att baka ut dom, degen blev perfekt.





Det blev 30 stycken frukostfrallor.
Och jag och Mini blev ju givetvis tvungen att smaka när det var sådär lagom ljumna så det blev ytterligare en frukost igår.

Sen la jag omkull mig för att vila lite.
Låg och skummade i en bok.
Säger skummade för jag var så trött efter baket att jag inte klarade av att läsa riktigt.
Låg väl en timme och vilade och sen blev det att kliva upp och börja med middagen.

I går gjorde jag hel baconlindad fläskfilé som jag grillade, ugnsrostad potatis, portersås och sallad.
Precis när vi skulle sätta oss till bords så ringde det på dörren.
Utanför stod min fd. svärmor.
Tja det var ju bara att duka fram en tallrik till.
Så vi satt alla tre och åt och pratade.
Efter maten tog hon fram en burk med nyplockade söta hallon som vi åt direkt ur byttan och så goda dom var.
Och så fick jag ett fång luktärtor att sätta i vas som hon plockat på sin kolonilott.





Mycket vackra och vilken doft sen.
Nästan lite för starkt för mig.

Fd. svärmor blev kvar ytterligare någon timme innan hon pruttade hem på mopeden.
När hon åkt blev jag helt enkelt tvungen att lägga omkull mig en stund.
Mini följde med så vi låg i sängen och småpratade om ditt och datt.

Senare så klädde jag mig och gick på en promenad.
Hade gräsligt ont i ryggen så jag trodde att promenaden skulle göra så att ryggen lättade men inte då.
Hade lika ont när jag kom hem.
Och då var det i princip tid för mig att göra kväll.
Kramade om Mini Godnatt och så gick jag in i sovrummet och la mig mellan svala lakan.

Det var gårdagen det!

Senare idag kommer Midi hit.
Hon har varit hos Maxi och dom har haft en partyhelg.
Meningen är att Midi ska sova hos mig till i morgon då hon åker hemöver igen.
Ska bli mysigt att träffa henne.
Krama henne.
Prata med henne.

Ha en toppenhärlig dag alla fina!

Kramen om!

7 kommentarer:

  1. Ser ju ut som att du hade en bra dag igår :) Vi var till Friends & Brgrs o äta :) Idag blir de en sväng til apoteket! Solen skiner här !
    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön lördag & kul med besök :) du låter nöjd o hoppas du får en skön söndag kramen

    SvaraRadera
  3. Luktärter hör till mina absoluta favoriter, har egna på balkongen och plockar in några stjälkar då och då får att stimulera blomningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker personligen att dom doftar i starkaste laget så mina fick finna sig i att stå i vas på min altan.

      Radera
  4. Du är duktig med ditt bak och matlagning:) Tråkigt att ha så ont i ryggen...trots promenaden. Har haft det likadant själv. Sköt om dej :) Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker vara en bra mamma när jag har Mini här så han får äta bra och god tillagad mat. Sen slarvar jag som attans när jag är ensam.

      Radera