måndag 17 augusti 2015

Helgen är över och ny vecka...




Ja då var helgen över för denna gång.
Min helg har varit mysig, jag har ju Mini hos mig.
I går var jag däremot ganska så trött efter baket på lördagen och besöket av min Fd. svärmor.
Det tar alltid på att vara social särskilt när jag egentligen inte orkar med det.
Men det var som attsingens igår när jag skulle försöka sova siesta efter lunch.
Mobilen ringde ideligen.
Jag fick inte ens en chans att lyckas somna.
Både försäljare (varför ringer dom en Söndag?) och familj och vänner.
Tja ni vet ibland blir det bara så...

Vid 15 snåret ringde det på dörren och utanför stod denna sköna vackra böna;





Min käraste Midi!!
Oj så glad jag blev och så härligt det var att krama om henne.
Hon har varit hos sin syster i helgen,det har varit party både fredag och Lördag och i går så kom hon äntligen till mig för att sova en natt.
Hon fick äta mammas goda hemlagade mat och hon var som en trulsig liten jänta som aldrig fick nog.
Å jag var mer än nöjd för att rå om henne en smula.
Förresten så ringde det på dörren när vi satt och åt..
Utanför stod min Fd. svärmor med en stor hink rödvinbär åt mig, så nu har jag det i frysen.
Tack för det säger jag!

I morse klev jag upp strax efter sex för att få hinna prata lite med henne och krama henne innan hon åkte tillbaka hem.
Men nu är det inte så länge kvar innan hon flyttar hit för gott.
Bara runt två månader och det går ju fort, tiden har en förmåga att göra det.

När jag väl var uppe i morse så ringde jag och avbokade morgondagens kuratormöte.
Det har kört i hop sig så jag kan inte i morgon.
Får se när hon ringde för att boka en ny tid.

Nu ska jag äta frukost med Mini.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Vad trevligt att dottern kom hem en sväng :)
    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera