onsdag 26 augusti 2015

Kaffet kokar i perkolatorn...




Det här är en av mina bästa vänner här hemma.
Den kokar mitt förmiddagskaffe och det blir så otroligt gott i den.
Som oftast använder jag mig av kokkaffe men ibland köper jag brygg.
Det fungerar med bägge och.

Jag fyller som vanligt min gula mugg, den har varit min favorit under lång tid nu.
Och så har jag i en skvätt mjölk.
Missionskask som fd. svärfar alltid kallade det.

Dagens första mugg är den ljuvligaste på hela dagen.
Att känna hur aromen sprider sig i köket och få sippa lite lätt till en början då det är hetare.
Finns inget bättre sätt av börja dagen på.
Jo det finns ett till men det är inte rumsrent så det skriver jag inte här... heh

I dag är tanken att jag ska cykla iväg till affären och handla.
Det gapar otroligt tomt överallt så det är tvunget.
Men jag tror att jag ska dela upp handlingen på flera dagar så att det inte blir alldeles för tungt och besvärligt att cykla hem med kassarna.
Det är så jag brukar göra när jag väljer att inte ta taxi efter en storhandling.
Känner att jag denna månad inte har möjlighet att slarva bort pengar på en taxiresa då jag har mer än nog av utgifter som det är.
Drömmer om utgiftsfria månader men det tycks aldrig hända...




I dag ser vädret sämre ut.
Det blir kanske inte regn men det blir nog inte heller soligt.
Nå det är som det är.
Vädergudarna spelar sitt eget spel och det är inget jag kan påverka.

Gårdagen var för övrigt ganska så lugn.
Jag pratade med Älskade E.
Det har inte blivit så mycket pratande med henne sista veckan då hon är på resande fot.
Hennes jänta börjar gymnasiet långt, långt hemifrån så Älskade E har skjutsat henne dit och stannar ett tag så att allt ska flyta på bra.
I morgon beger hon sig hemåt igen.

Mini tittade in efter skolan så att jag kunde skriva under datapapperen.
Så nu är det fix och färdigt.

Själv var jag synnerligen trött hela dagen men jag lyckades inte få till en siesta.
Ibland går det helt enkelt inte att sova fast jag behöver det.
Det blev i vilket fall en tidig kväll och natten har varit full av drömmar.
Sådana konstiga enar...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Kaffet är såå gott på morgonen & en svätt mjölk sätter jag med :)
    Här ska det dammsugas o sen ska jag o handla också..
    Soligt har vi just nu o rätt så varmt :)
    Ha en bra onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade ösregn igår men idag ser det bättre ut.

      Radera

  2. Jag kör också med perkolator, råkade kasta fjädern här om dagen men fick hjälp att göra en tillfällig, det blev inte riktigt detsamma så jag får nog lov att köpa en ny....

    En fin onsdag och kram på dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar.
      Jag hade en mycket fin Onsdag!

      Radera
  3. Jag har haft perkolator men när den gick sönder köpte jag mig en kaffebryggare. Nu när bryggaren är söndrig kokar jag mitt kaffe i en kaffepanna på spisen. i stället " med risk att det kokar över när jag vänder ryggen till =) " I alla fall luktar det ljuvligt gott när kaffet är färdigt och ännu bättre smakar det =) =) ...
    Tack för att du besökte mitt blogghem. och välkommen åter ☺ ☺ ☺ Kvällskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft kaffebryggare för typ hundra år sedan men det föll mig aldrig i smaken.
      Kokade även kaffe på spisen under lång tid men kaffepannan bytte adress när jag skiljde mig så sen dess har det varit min kära perkolator.
      Kram

      Radera