fredag 14 augusti 2015

Konstig morgon...


Jag har ju normalt mina morgonvanor.
När jag vaknar kliver jag upp, kokar kaffe, startar upp datorn.
Jag kollar FB och så går jag in på bloggen.
Läser kommentarer och skriver ett inlägg.
Publicerar inlägget och så brukar jag läsa andras bloggar.

I morse blev det inte så.
Först sov jag längre än vanligt.
Och direkt när jag vaknade hade jag Älskade E på tråden.
Vi har pratat fram till nu.

Så morgonen känns lite konstig då jag frångick mina normala vanor.

Nå i går så var jag duktig och fortsatte min bakning.
Först blev det en lingonpepparkaka.




Bilden är googlad för jag har tyvärr ingen bra kamera i min mobil som jag använder just nu.
Har inte haft råd att köpa en ny sen min gamla mobil gick sönder i Mars.
Och den jag har nu är från typ förra århundradet. *S*
Den funkar bäst med att ringa och skicka sms.
Nåväl en vacker dag så kanske pengarna finns för en ny mobil.

Så bakade jag muskotsnittar.
Det har jag aldrig gjort tidigare men jisses så himmelskt goda dom blev.




Denna bild är givetvis googlad den med.
Nu har jag i alla fall lite hembakt tills Minis födelsedag i nästa vecka.
Får höra med honom om det är något mer han vill att jag ska baka.
Fick precis sms av honom att han dyker upp vid 17 tiden i eftermiddag.

Till middag idag hade jag tänkt göra köttfärsbiffar med bacon och dijonsenap.
Det blir kokt potatis, sås, min hemgjorda lingonsylt och sallad.
Det får duga, jag känner att jag inte egentligen har riktig ork till matlagning men jag får bita ihop och göra det jag måste.
Har liksom knappt lagat mat på en vecka.
Levt på rester och några dagar har det blivit mackor för att jag inte orkat annat.
Men det blir alltid annorlunda då jag har Mini här.
Då lagar jag alltid mat...
Mina egna rutiner när det kommer till mat fungerar alltid bättre då jag har Mini här.
Så är det!

Nu får ni ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Vad trevligt att du får hem MIni !
    Ha nu en härlig fredag!
    Kram

    SvaraRadera