onsdag 5 augusti 2015

"LillGreta"...





I går hade jag en fantastisk dag.
Min vän Beda kvistade in på förmiddagen.
Vi satt oss ute på altanen, drack kaffe och pratade.
Och som vanligt så barkade det iväg...
Vi har en förmåga att nästan hysteriskt skratta ihjäl oss emellanåt.
Och så har vi vårat språk; Bedaspråket.
Ett mycket speciellt språk som uppfanns i ungdomens tid.
När vi båda var i 20 års åldern och umgicks väldigt flitigt.
Med det språket i bagaget blir de svåraste och djupaste ämnena lättsam.
Och med det språket kommer ett automatiskt viftande med händer och kropp.
Och av någon anledning så lever det fortfarande kvar fast vi är i den ålder vi är i idag.

Det räcker att vi ser varandra så är vi igång.
Det har hänt att andra har fått uppleva oss när vi varit i vårt esse och som dom har skrattat.
Nå vi satt alltså bra länge på min altan med vårt kaffe och pratade om stort och smått och så kom vi på att vi skulle berätta om de mest galna tilltag vi råkat göra genom åren.
Bara det ledde till skratthicka....

Sen hade Beda med sig "LillGreta" så vi gick ut och satte oss i hennes Mercury Montego MX och åkte nedcabbat resten av dagen.
Gled omkring i byn och lite runt den.
Njöt av solen som sken ( igår var en riktig sommardag), kände vinddraget mot ansiktet, fortsatte prata om tokigheter, lärde oss vinka som kungligheter  och hade det alla tiders.
"LillGreta" är alltså hennes bil om ingen förstod det.

Det var en mycket härlig dag.
Klockan var nästan 16 när hon lämnade av mig.
Jag gick in och jisses, tror jag hade solsting.
Var så otroligt varm, hela jag hettade och så var jag gruvligt trött.
Det kändes som jag vart en heldag vid havet...

Jag kände mig otroligt mör när jag kom hem.
Resten av eftermiddagen och kvällen låg jag och tittade på film.
Hittade äntligen "Ut på yttersta grenen" med Shirley MacLaine som jag letat efter länge,länge.





Så det blev mitt sällskap.
Har ännu inte sett klart den men det hinner jag.
Har inget på agendan idag så vitt jag vet!

Jag hade i vart fall en fantastisk dag igår, den kan jag leva på ett bra tag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Låter som om du verkligen njöt & skoj oxå ja i bland räcker det med sådant o en film är ju ett perfekt slut på dagen :) varma handen finns nog kvar tills du är pigg nästa gång :) ha en fin dag för det skall jag ha :) stor kram

    SvaraRadera
  2. Låter som du haft en härlig dag :) Filmen ser ju bra ut!
    Idag är det betydligt varmare här , härligt!
    Ha en fin onsdag!

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Bara bilen skulle gjort mig glad, tänk att då få dela turen med en så god vän, lyllo dig!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du sitter med ditt kaffe som jag oxå gör :) önskar dig en skön dag kramen

    SvaraRadera