måndag 31 augusti 2015

Måndagsmorgon...




Känner mig stirrig idag som om jag befinner mig inom ett kraftfält där det är svårt att nå ut.
Stirrigheten lär ha med att göra att jag ska träffa en läkare idag på förmiddagen.
Har ju inte gjort det sen i slutet av Maj, eller var det början av Juni?
Jag minns inte riktigt.
Telefonläkartiderna i sommar gav ingenting för egen del.
Nu ska jag sätta mig och vända mig ut och in ännu en gång och hoppas att det är en läkare som lyssnar, är empatisk, förstår..
Gruvsamt om något!

Gårdagen blev en trivsam dag.
Jag gick liksom all in när det gällde middagen.
Det blev en trerätters och Mini var lika salig som jag.

Förrätt; stekta kantareller på smördeg med crème fraichetopping.
Varmrätt; potatisgratäng, möra kotletter, gräddsås, vitlöksmorötter, sallad och svartvinbärsgelé.
Efterrätt; glass med chokladsås.

Det var ljuvligt gott.
Och oj så mätt vi blev, både jag och Mini.

Nu ska jag förbereda mig inför dagens läkarbesök.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bra hos läkaren o att du får en toppendag!
    Här skiner solen .) och så har jag lunchträff med väninnan G kl 12 !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kikar in och säger hej!. Mums vad det lät gott den trerättersmiddag ni åt =)...Lycka till hos doktorn och hoppas att den doktorn du får är en bra doktor som kan lyssna och förstå dig och vad du säger...Och inte bara lyssnar på ena örat och ignorerar resten av det du har sagt.... Måndagskram ♥

    SvaraRadera
  3. Förstår att du gruvar dej, eftersom dom inte lyssnar som man vill. Hoppas samtalet går bra och att du får gehör för vad du berättar. 3 rätters middagen skulle jag absolut inte sagt nej till :)) Wow så gott det där lät. Förstår att ni njöt...vem skulle inte gjort dej:-)) Ha en fin dag söta du. Kram

    SvaraRadera