tisdag 4 augusti 2015

Meningslöst...




...var samtalet med läkaren i går.
Ungefär lika meningslöst som julisamtalet var men värre.
Hen som ringde är inte Svensk så det var svårt att förstå vad hen sa.
Hen hade nog inte läst in sig på mig.
Jag fick förklara varför Venlafaxinet tagits bort.
Hen frågar vad jag tyckte att dom skulle göra med mig.
????????????????
Hen tyckte att vi inte skulle göra någon ändring trots att jag påtalade att jag är väldigt låg nu och känner att det går utför och att jag gruvar mig för att det snart är höst och att jag ska bli ännu sämre då.
Hen tyckte att en sådan diskussion kunde jag ta senare när jag möjligen träffar en läkare öga mot öga.
Jag säger att jag borde bli kallad i slutet av månaden då min sjukskrivning går ut.
Jaha sa hen, kanske det.
Då säger vi det!
Och så var samtalet över.

Under tiden så knackade det på hennes dörr så det blev ett avbrott i samtalet.
Jag hann inte ens påtala att jag behövde få medicin utskrivet då jag har allt uttaget just för tillfället...
Det tog inte mycket mer än 4 minuter så var det över!
Och ingenting hände liksom.
WOW!!

Hela dagen igår gick ut på att vänta på ingenting!
Klart något irriterande.

Nåväl det kan var så när man har kontakt med sjukvården, ibland eller ofta blir det verkligen inte bra.

I dag är det dock en annan dag, en Tisdag och inget finns på agendan.
Just nu lyser sol från klarblå himmel och det verkar vara vindstilla.
En härlig sommardag måhända?





Jag har redan hunnit koka en kanna kaffe så jag har en gul mugg bredvid mig med rykande gott kaffe.
Det är som vanligt en väldigt lugn morgon hos mig.
Jag vaknade för tidigt i morse så det kan bli en lång dag men jag hoppas att jag ska få till en siesta under dagen.

Och sen får dagen bli som den vill.
Jag känner mig fullkomligt kravlös idag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Ja du dem har kanske oxå andra inställningar o förståelse så jag hade krävt en ny läkare o sagt som det var att du inte förstod eller tvärtom det är din rätt!! du skall ju inte känns så och det är trist att höra....hoppas du kan lösa det med en ny läkare stå på dig .....det löser sig hoppas din dag blir behaglig stor kram o tanke till dig

    SvaraRadera