måndag 10 augusti 2015

Ny vecka, nya möjligheter...




Av någon anledning så har mina naglar tvärvuxit i sommar.
Utan att jag ens tänkt på det.
Jag har dock inte kommit mig för att måla dom än.
Vet inte om jag orkar med allt jobb det innebär.
Det fulaste som finns är avflagnat lack.
Nå jag får fortsätta att fundera.

Något mer som växer är håret.
Jag skulle verkligen behöva klippa det.
När jag har det utsläppt räcker det nog ner på halva ryggen.
Men jag väntar fortfarande på att min frissa ska ta itu med mig.
Maxi alltså men med hennes rygg så får jag nog vänta ett bra tag till.

Å jag är ju väldigt bra på att skjuta upp saker och ting så jag lär inte ha så svårt att göra det med dessa banala små petitesser.

Vädret ser ganska så okej ut.
Lite moln,lite sol, lite vind.
Kanske inget bad och sola väder men det duger gott åt mig.

Jag vet inte riktigt vad som händer denna vecka.
Kanske borde jag cykla till affären.
Mini fyller 16 nästa vecka och jag hade tänkt att baka lite tills hans födelsedag.
Bullar, långpannekaka och någon liten småkaka hade jag tänkt förutom tårtan.
Men jag har 1 1/2 vecka på mig så jag hinner.

I övrigt är det tomt på agendan.
Och det stör mig inte alls.
Det som är tänkt ska hända, händer oavsett det står i min agenda.

Nu ska jag fortsätta morgonen med kaffe och bloggar.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

7 kommentarer:

  1. Jag tror att både naglar och hår växer mer på sommaren av nån anledning.
    Själv äter jag kosttillskottet zink för motståndskraftens skull och det hjälper ju också hår och naglar att må bra.
    Vet hur det känns dagarna innan man har tid hos frissan, - man har ingen bukt med håret och känner sig sedan som en ny människa då man kommer ut från frissan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är dålig på kosttillskott.
      Kanske vore något att prova!

      Radera
  2. Hoppas att du får en härlig måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, glömde: Jag äter ju Zink o Magnesium tabletter. Mår ju bättre av det

    SvaraRadera
  4. Härligt när naglarna växer jag hoppas mina gör det innan vi åker så jag kan måla dom :) dina är ju fina o gröna ;) skönt med tom agenda :) njut av dagen fina du kramen

    SvaraRadera
  5. Jag älsakr långa naglar! Vad kul att dina har växt med! :) Trevlig måndg!

    SvaraRadera
  6. Lycko dej som har så fina naglar, och att do växer. Mina hinner inte så långt...då biter jag av dom :-D. Men fyller han år igen ? kändes som det var nyss:-)) Nu går åren alldeles för fort...och fortare går dom när man blir äldre:) I alla fall för mej:-))Kram

    SvaraRadera