måndag 24 augusti 2015

Ny vecka...




Kaffemuggen står vid sidan av laptopen.
Jag har ganska så nyss kommit hem efter en cykeltur in till byn.
Nu har jag resten av dagen helt för mig själv.
Eller inte riktigt än.
Väntar på att psyk ska ringa upp mig.
Måste ju kolla om dom glömt av att boka läkartid till mig.
Efter det samtalet så har jag inget för mig idag i alla fall.

I morgon ska jag ha samtal.
Första gången på åtskilliga veckor.
Kan det vara en 7 veckor det handlar om.
Jag ser inte riktigt fram emot samtalet.
Det kan bli rörigt och jag vet inte om jag orkar in i den röran just nu.
Nå det lär jag bli varse om i morgon.

Ute skiner solen från en klarblå himmel.
Det är inte jättevarmt men klockan är inte så mycket än.
Trots den vackra solen känns det ändå att vi går mot höst.
Jag gruvar mig otroligt mycket för det.
Kan ju alltid hoppas att psyket kan erbjuda någon mirakelmedicin så att jag inte går ner mig men det är knappast troligt.
Men ännu är det fortfarande Augusti och det är jag nöjd med.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Håller med dig att det är trist att vi är på väg mot höst, när vi inte haft så bra sommar...Men jag hoppas att du får må bra ändå, trots vi går mot mörkare tider och en lång vinter. Sköt om dej:) Ha en fin dag . Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh, jag ska oxå på möten den här veckan. Först med jobbet och sen med samtalsterapeut. Fyyy, slut på sommarvilan, nu ska det börja letas efter ett ställe att placera mig på, inte något jag ser fram emot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom där mötena är påfrestande som bara den.
      Håller tummarna för att dina blir så bra som möjligt!
      Kram

      Radera