torsdag 27 augusti 2015

Puh en sån dag...




Jag cyklade ju iväg igår för att handla.
I min tanke fanns att jag skulle ta det lugnt och cykla iväg idag igen för att dela upp det.
Nå jag började på Lidl, fyllde upp min trunk nästan full som jag brukar ha på pakethållaren.
Sen blev det Coop och då var trunken pinfull.
Efter det cyklade jag ner till Kvantum och tog resten.
Det var nu jag hade tänkt tänka till men ack de tankarna flög sin kos när jag väl gick omkring på affären.
Jag gick ut med 4 pinfulla kassar och tänkte Mon Djö, hur i hela fridens namn ska jag få hem detta.
Så det blev trunken på pakethållaren, 3 kassar på styret och en i cykelkorgen som jag på något vis lyckades binda fast så den inte skulle rasa ur.

Jag styrde cykeln uppför den lilla backen bredvid Lidl.
Jisses så tungt det var.
När jag kom upp till cykelbanan var det bara att sätta sig på cykeln och tänka nu får det bära eller brista, hem ska jag.
Å det gick men inte utan att jag fick slita ihjäl mig.
Full fokus på balansen annars var det kört.
Och jobbigt att hålla i styret då cykeln var så tungt lastad.
Men hem kom jag.
Släpade upp alla kassar och satte igång att stoppa i frys, kyl och skafferi.
Jag hade väl knappt varit hemma en halvtimme då det började ösregna ute.
Så jag hade tur som en tokig som slapp den skuren medan jag så koncentrerat cyklade.

Senare fram emot kvällen så tog jag och cyklade in till byn igen.
Hade tänkt köpa en blomma till min fd. svärmor som fyller jämt på Fredag.
Å så handla det jag missade tidigare under dagen.
Så det blev en kasse till.





Och så cyklade jag upp till fd. svärmor, ringde på dörren och där stod någon som blev verkligt överraskad.
Det var tydligen helt otippat att jag skulle titta in och uppvakta henne.
Hon bjöd mig in.
Jag fick krama om min fd. svärfar, vilket var länge, länge sen nu.
Vi satte oss på deras fina inglasade balkong och så blev jag bjuden på mat då dom skulle äta.
Det var jättetrevligt måste jag säga.
Jag blev kvar där i närmare tre timmar innan jag tog cykeln hemåt.

Väl hemma packade jag upp den sista kassen och nu så har jag riktigt ordentligt fyllt upp här hemma.
Tycker alltid att det känns så skönt när alla skåp bågnar vilket det brukar göra efter en storhandling.
Jag känner mig mer trygg av det.

I dag hade jag tänkt att ta det lugnt.
Jag känner mig mer än trött efter gårdagens eskapader.
Hade tänkt baka bullar innan Mini kommer på Lördag så jag får se om det blir idag eller i morgon.

Nu ska jag fortsätta njuta av en dag i lathetens tecken (tror jag i alla fall).

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Aj aj ta det lugnt med cykeln kära du:) Tur att du inte stod på näsan i nåt dike...och att du klarade dej hem. Vilken god gärning du gjorde med fd svärmodern. Det lever hon nog på länge. Kram på dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste, jo hon blev mer än överraskat glad och det känns gott i mig!
      Kram

      Radera