lördag 1 augusti 2015

Så är Lördagen här...




Jag sitter här i köket och njuter av morgonens tystnad.
Snart vaknar mina ungdomar och då ska jag duka fram en god frukost.
Jag kokar ägg till den nu och så väntar jag på att kaffet ska gå klart.

Maxi är inte här än men hon kommer senare idag till middagen.

Jag njuter av att ha mina ungdomar här.
Det blir så mysig stämning direkt.

I går när Mini kom så kramade jag honom hårt, hårt.
Sen satt vi i köket och pratade om våra två veckor.
Han hade varit mycket ensam då hans far och sambo höll sig i deras stuga.
Å det tyckte Mini var skönt.
Han hade haft det bra efter eget mått mätt.

Jag fixade med middagsmaten.
I går blev det bakad potatis med räkröra och sallad.
Det var mumsigt gott.
Sen blev vi tvungen att ta en bit av pajen jag bakat tills idag.
Ananas-och hallonpaj




Bilden är från en annan gång jag bakade den och nu hade jag även i hallon.
Till pajen tog vi en bit gräddglass och efter det så blev jag tvungen att lägga omkull mig.
Somnade på stört och sov i nästan 4 timmar.
Där ser man hur det kan bli men det var väl nattens dröm som tog ut sin rätt.

När jag vaknade var Midi på väg hit.
Mini gick och mötte henne vid bussen.
En sån raring han är.

Sen satt vi i köket tills sena kvällen och pratade om allt mellan himmel och jord.
Vi hade jättemysigt och som vanligt skrattades det en hel del.
Fram emot 23 var jag dödstrött så jag kramade om dom och sa god natt.
Jag låg och läste en liten stund men vart tvungen att lägga från mig boken och sova.

Å nu är en ny härlig dag, Lördag!

Middagen med ungdomarna kommer att bli jättetrevligt och jag gissar på att maten smakar underbart, det är ju jag som kockat...

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon! Här har vi dimmigt just nu, inte såå varmt!
    Ha en härlig lördag nu med dina ungdomar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ...nja fast klockan är mkt så är det när man sover länge som jag gjort idag :) låter som du kommer att ha en toppen helg med både mat o sällskap härligt kan sakna den tiden med barnen men dem är ju vuxna så vad gör man? ha det gott kramen

    SvaraRadera