måndag 3 augusti 2015

Sitter här...



... i mitt trivsamma kök.
Det är inte stort men jag älskar att sitta just här.
Ni ser min laptop på bordet.
Det är där vid fönstret jag sitter nu.
Jag tittar ut genom fönstret och ser att det blåser idag.
Himlen kläs in av moln men det är inte igenmurat.
Mini och Midi sover fortfarande.
Bara jag är vaken!

Helgen har passerat och den har varit ytterst fin.
Jag har haft mycken glädje av att ha mina ungdomar här.
Det bär jag med mig i hjärtat länge, länge.
Förutom det så har jag inte haft så mycket kontakt med omvärlden.
Pratade en snabbis med Älskade E i Lördags.
Snyggingen ringde i Lördags och så skickade han några sms igår.
Och så har jag chattat lite med min finske vän.
Men nå det räcker för mig.

I dag så ska Mini följa med Midi hem till henne för några dagar.
Det har varit planerat ända sen hon fick lägenheten men inte blivit av.
Och nu börjar skolan snart så det var dax att passa på innan hans dagar blir inrutade.
Han kommer hem på Torsdagskvällen.
Så jag blir helt plötsligt solo här hemma igen.
Innan det egentligen är dax.

Och så har jag telefon-läkar-tid idag.
Det ska ske sent i eftermiddag men jag får väl se.
Förra gången ( i början av juli) ringde det redan vid 11 fast tiden var satt till 16.
Får se vad hen säger om medicinen, om jag ska öka eller möjligen lägga till någon ny.
Idag äter jag ingen SSRI och jag tror inte det är nåt vidare bra med tanke på att hösten står för dörren.
Om jag ska hålla mig över vattenytan vill säga...
Nå jag får se vad hen har att säga om det!

Nu ska jag dricka lite mer kaffe och läsa några bloggar.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Här skiner solen för fullt idag...nu blir det lite vila
    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt kök och viktigast att man trivs hemma :) låter som har det bra även om sommaren varit sådär, själv känner jag mig en aning sliten men snart så :) hoppas du får en skön kväll kramen

    SvaraRadera
  3. Vad kul att få se hur det ser ut på den plats du sitter och bloggar ifrån. Ser ju jätte mysigt ut där i ditt kök, förstår att du trivs. Vad härligt att du har haft en fin helg, hoppas att resten av veckan blir lika bra.
    Kram på dig.

    SvaraRadera