torsdag 13 augusti 2015

Sol från klarblå himmel och lite annat smått och gott...




Jag har just varit ute på en liten cykeltur till närbutiken.
Förutom solen och den blå himmeln så blåser det tyvärr ganska så friskt.

Det känns konstigt att stor del av sommaren har passerat.
Vi är ju trots allt inne i mitten av Augusti.
Vart tog den vägen liksom?
Det sägs att vädret har varit helt värdelöst men jag vet inte riktigt.
Jag har inte varit mig själv i sommar med all medicinjustering så jag ska ärligt säga att jag inte riktigt minns.
Ibland minns jag knappt vad jag gjorde för en kvart sen så se tillbaka under sommaren som varit och säga hur vädret såg ut,nej det är för krångligt för min hjärna att plocka fram.
Då får jag ta till min agenda där jag skriver ner lite noteringar om dagar och ibland om vädret.

Med min utbrända hjärna är jag inte säker på att jag någonsin ska få tillbaka mitt tidigare goda minne.
Förr om åren då hade jag ett hysteriskt gott minne.
Jag glömde aldrig någonting och hade allt i huvudet, behövde inte skriva ner i agendor.
Men det var länge sen nu...mycket länge sen känns det som.
Nåja, det är som det är.

I dag är det Torsdag.
Jag har som vanligt ingen plan över vad som ska ske under dagen.
Helst vill jag bara sova, vilket jag oxå gjort mycket de senaste dagarna.
Det börjar kännas höst i min kropp.
Jag känner hur jag liksom försvinner, blir vagare, mer otydlig.
Sista läkaren (per telefon) ville inte lyssna när jag sa att jag känner hur jag går ner mig.
Det skulle jag ju ta vid nästa läkarbesök..
Jag blir bara deprimerad när jag tänker på hösten och sen den långa, långa, kalla vintern.
Jag undrar redan nu hur jag ska överleva det som komma skall någorlunda med psyket i behåll?

Nåväl det ger sig kanske.
Imorgon får jag hem Mini.
Det ska bli härligt.
Känns som om jag knappt sett honom sista månaden.
Så det blir ett redigt kramkalas i morgon!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


1 kommentar:

  1. Här skiner solen också, men det blåser ganska friskt! Har fått städat klart..nu ska kläderna in! Först blir det lunch o en prommis med Blondi!
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera