söndag 9 augusti 2015

Söndag och vilodag...



Vilodagen idag och jag som är så himla kristen är noga med att beakta det budet.
Nej men skämt å sido,inte riktigt så men jag brukar ta det lugnt på Söndagar.
Det händer inte mycket här, särskilt när jag är ensam.
Kristen är jag dock men inte en trogen kyrkobesökare.
Jag har min tro och jag behöver inte en kyrka för att visa det för andra.

Jag är inte född i en troende familj.
Varken mor eller far visade någon slags tro.
Kanske inte ateister men det var inget som diskuterades hemmavid.
Min fina mormor däremot var djupt troende, gick till kyrkan osv.
Men hon var bra för hon försökte aldrig pådyvla sin tro på oss andra mer än att vi alltid läste kvällsbön hos henne.
Och kvällsbön ber jag än idag.
Nu inte samma som då förvisso, jag är kanske lite för gammal för "Gud som haver barnen kär".
Men jag ber alltid i min bön att natten ska välsignas för alla mina nära och kära...
Då känner jag mig trygg!

Nog om detta.
Vädret ser fint ut.
Sol och nästan en klarblå himmel.
Ytterst lite vind i trädkronorna.
En skaplig dag definitivt.

I dag börjar jag känna mig som mig själv igen.
Ni vet ju att jag fick besök av "Snyggingen" i Onsdags och hade det underbart trevligt i två dygn men som ni kanske kan räkna ut så blir sömnen därefter.
Det finns ju annat att göra än att just sova...heh

Efter att han åkte hem i Fredags och Mini gjorde sin snabba in och ut hos mig så värmde jag middag, la mig i sängen och åt.
Gick upp och drack en kopp kaffe och hamnade i ryggläge på sängen igen.
Såg klart "Ut på yttersta grenen" och valde en annan film.
Det blev "Andarnas hus".
Och till den somnade jag och sov närmare 15 timmar på raken så när jag vaknade i går morse kände jag mig riktigt förvirrad när jag tittade på klockan.
Det tar minsann på att ha trevligt och sova för lite...

Sprungen ur dessa dygn så skrev jag en dikt igår;




Dina ögon

Det är dina ögon
mer än dina händer
som
får mig
trollbunden
längtande

att se in i dom
är som att drunkna
i djupa, mörka tjärnar
av lusta
och en känsla 
av att vilja
mer

men utan dina händer
hade jag nog
aldrig fått
möjligheten
att se in i
dina ögon

dina ögon
djupa som tjärnar
som
talar till mig
så väl.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar: