söndag 23 augusti 2015

Söndag...




Sitter här vid laptopen och har min mugg med kaffe vid sidan om.
Klockan är snart 10 och jag har gjort en sån där lång natt igen.
Nästan 12 timmar blev det.
Låter helt crazy i mina öron.

Antingen sover jag för lite eller ingenting eller så håller jag på att sova ihjäl mig.
Märk väl, jag sov siesta igår med efter att han åkt.

Jag tror fortfarande att min kropp känner av höst.
Jag går ner i varv.
Jag går mer in i mig själv.
Jag håller sakta men säkert på att blekna bort.
När jag har sällskap som i Fredags är jag livfull och synlig men så fort jag blir ensam igen går jag över i den här andra fasen.
Nedtoningen av mig själv.

För var vecka som går känner jag mig mer deprimerad än den förra.
Läkaren ville inte höra talas om det utan skyllde det på att jag slutat med en viss medicin och man brukar kunna reagera så under ett tag.
Tja det kan väl i och för sig stämma för vissa men jag tror inte det stämmer på mig då jag vet att jag alltid går ner mig under hösten.

Måste nog ringa på Måndag till psyket och höra efter varför jag inte fått någon inbokad läkartid än.
Min sjukskrivning går ut den sista, och jag behöver även diskutera mediciner.
Jag tror att jag blivit bortglömd men det i sig är ju inget ovanligt när man har med vården att göra.
Det har hänt förr...

I dag är ånyo en vacker och solig dag.
Den sista veckan har varit helt otrolig här hos mig.
Sol från klarblå himmel och varmt.
Det är ju fint att slutet av sommaren blev okej i alla fall.

Nu ska jag strax klä mig och cykla iväg till närbutiken.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. En solig dag här med :) Härligt. Känns lite höst i luften ja....o i kroppen...
    Min tidsbundna invalidpension går ut sista augusti. Har ju fått en läkartid tills tisdag den 25 augusti..vete fåglarna sen när jag får pengar...det kan ju ta länge beroende på hur det blir i slutändan...heltidspension el tidsbunden & om det går igenom då.....
    Ha nu en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera