söndag 30 augusti 2015

Söndag...




Igår kom min fina Mini.
Det är så härligt att ha honom hos mig.
Vi softade lite, han visade mig laptopen han fått ut från skolan.
Nu ska den tydligen bytas ut omgående då skolan beställde fel.
Man undrar som förälder vad en sån kostnad går lös på för en skola?
Och vad kommer att hände med de laptopar de ska byta ut när varenda en är använd?
Det låter ju aningens galet...

En gammal kollega ringde mig efter lunch så jag blev fast med henne i telefonen ett bra tag.
Har jag tur så får jag "nya" stolar till min altan.
Hon ska byta ut sina till nästa säsong så i stället för att slänga kan dom få bo hos mig.
Jag har ingenting mot begagnat så hon får gärna lämpa över dom hit.
Av någon anledning så har folk alltid sönder mina altanstolar.
Antingen slås dom sönder med flit eller så går dom sönder i olyckshändelse.
Den senaste stolen tillhörde kategorin slås sönder med flit.
För några veckor sedan fick V.H ett bryt så där rök en stol.
Så kontentan är att jag verkligen behöver nya.

Nå efter samtalet så tog jag bussen till byn fram och åter.
När jag kom hem tog jag itu med att laga middag.
Det blev köttfärspaj med fräsch sallad.




Vi tog med oss maten och åt ute på altanen.
Det var nästan för varmt men ändå mysigt.

Resten av kvällen låg jag och läste.
Mini gjorde likaså.

Idag så är det lite sämre väder.
Det känns kyligt från köksfönstret som jag som vanligt har öppet.
Dagen middag blir potatisgratäng med fläskkotlett, vitlöksmorötter, sås och gelé.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Härligt att ha hem Mini :) Maten ser god ut !
    Här skiner solen idag o vi har 16 grader. Men det känns lite höstlikt. Blir snart lunch här. Lax i ugn, potatis o sallader :) Sen ska jag ta dagens promenad med Blondi.De torra kläderna ska in också.
    Annars blir det en lugn söndag. M ska bala.
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir alltid sugen på lax när du skriver om det.
      Det var jättelänge sedan jag själv gjorde lax.
      Hoppas du får en solig och fin dag!
      Kram

      Radera
  2. Köttfärspaj är gott - och att äta pajer när det är varmt är lättsamt =) På yngsta dotterns skola (hon går i sjuan) har skolan bytt ut deras laptopar mot Ipad.... Önskar dig en fin Söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör alltid i långpannan (braspannan) när jag gör paj så då finns det en hel del att frysa in och ta fram när jag inte orkar laga mat.
      Ha en skön dag!
      Kram

      Radera
  3. Visst är det bra om man kan återanvända det man har. Det gillar jag:) Helt rätt av dej att låta möblerna få bo hos dej när det är dax.:) Kram

    SvaraRadera