fredag 11 september 2015

Ånyo en bra dag...





Min absolut finaste Pappelino.
Min bästa pappa.
Sen urminnes tider.
Nej inte när jag var ung flicka och bodde med min mamma.
Hon hjärntvättade mig till att avsky min egen pappa efter skilsmässan.
Vilket jag gjorde under många, många år.

Men det gick till sig något år efter att jag fyllde 20.
Efter det lärde vi känna varandra igen.
Efter det fanns/finns han alltid för mig.
Det tog sina år innan jag litade på honom.
Idag finns ingen annan som jag litar på som honom.

Han har verkligen på alla sätt och vis visat att han älskar mig och vill finnas i mitt liv och i mina barns liv.
Min finaste Pappelino är verkligen en av de bästa man kan komma i närheten av.
Oj så han har fått ta när det gäller mig, alla gånger jag ställt honom mot väggen pga det som hänt tidigare.
Och det har aldrig spelat någon roll hur många gånger jag har gjort hans liv obekvämt pga alla mina frågor, undringar osv...han har fortsatt finnas.
Ibland har han sagt till mig att;

- Du är ett rejält pain in the as...men jag förstår att du måste få detta ur dig!

Å han har alltid funnits kvar, hur omöjlig jag än varit när det gäller hans och mammas relation och varför det blev så jävla illa.
Varför han lämnade oss i hennes terrorvälde..

Fast vi har pratat ut många gånger om så kommer ändå frågor, som idag då vi pratade länge och väl i telefon.
Och han, ja jisses, så underbart han berättade om "flickvänner" innan mamma och sen varför det blev dom.
Mamma blev nämligen gravid och då blev det giftermål för det var så det fungerade då på 60 talet.
Men med den ömhet han berättade om det första åren då det bara var jag och min äldre bror.
Hur mamma skötte om oss med kärlek och varsam hand.
Det gjorde mig gott att höra även om fortsättningen inte blev bra.

Någon gång i yngre dar så älskade min mamma mig.
Någon gång hände faktiskt det.

Men min finaste Pappelino han älskar mig alltid!

Ha det toppen alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Härligt skrivet om din pappa <3 Min pappa lever inte mera, jag var pappas flicka. Men som tur så kommer jag bra överens med min mamma..
    Här blir det fredagsmys ikväll :)
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint du skriver om din pappa. Att han nu alltid finns där för dig och barnen!

    SvaraRadera