måndag 28 september 2015

Drömmar...




Jag har liksom inte riktigt hunnit med idag.
Ställde klockan så att jag skulle se fenomenet blodmåne vilket jag oxå gjorde.
La omkull mig efteråt och somnade om.
Blev väckt av mobilen och nej jag blev aldrig riktigt mig lik.
Kände mig så in i nordens trött.

La mig efter lunch och somnade.
Å vaknade några timmar senare ur världens äckligaste dröm.
Jag drömde att jag skulle sova över hos min far på den tiden han var med sin förra kvinna. (Hon dog i cancer -92).
Jag skulle sova på en madrass på golvet.
Jag bäddar sängen med rena lakan och går därifrån.
När jag sen kom tillbaka så ser jag hur hundratals små larver kryper omkring på täcket.
Och dom utvecklades i en hissnade fart.
Jag försökte få ihop täcket och fånga dom där men det gick inte.
Det surrade och lät och jag var skräckslagen för det var så vidrigt äckligt.
När jag väl började vakna ur drömmen var insekterna större än ostkrokar, svarta med mycket stora vingar.

Fattar ni hur det kröp på mig när jag vaknade.
Gud så otroligt otrevligt.
Å det här är inte första konstiga halvt vidriga dröm jag haft på slutet, det har varit massor av drömmande igen.
Vet inte om det beror på samtalen och kanske nu de nya tabletterna jag stoppar i mig.
Trevligt är det inte för det är inga behagliga drömmar direkt.

Jag vill sova drömlöst, vem kan man be/önska det av månntro?

Ha en skön kväll!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. God morgon ,,,,men hua va läskigt drömmar är inte skoj särskilt när dom är som dina ..hoppas du sovit gott i natt o dagen blir bra stor kram

    SvaraRadera