torsdag 10 september 2015

Efter samtalet...





..var jag precis så där trött och slut på som jag visste att jag skulle vara.
Ändå skrapade vi bara på ytan.
Samtalet kom att handla om det som finns utanför mig.
De jag omger mig med eller har gjort.
Min toleransnivå för att utstå skit från andra och på något vis tycka att jag förtjänar det.
Kuratorn vill att jag ska ta mig en funderare på vad jag vill ha ut av vänner/bekantskaper.
Hur jag inom mig vill känna för att det ska bli bra för mig.
Och fundera över om vissa i min krets verkligen ska kallas vänner eller om jag inte ska förpassa dem ut i skiktet av bekantskaper jag kan heja på när jag ser men inget mer.

När jag skriver att jag har en hög toleransnivå så stämmer det.
Jag har ett inlärt beteende sedan jag växte upp hos min mamma där jag hela tiden fick utstå så mycket skit av henne att det blev "normalt" i mina ögon.
Hon behandlade mig väldigt illa.
Sen tog min x-make över.
Och varför jag blev kvar hos honom så länge berodde mycket på att i min värld så var det normalt att bli trampad på och missbrukad som människa.
Det var inget konstigt utan högst "normalt".

Och jag har haft fler relationer efter skilsmässan som varit liknande.
Inte bara kärleksrelationer utan även vänskapsrelationer.
Jag har funnit mig i lite väl mycket och har jag en gång sagt ifrån på skarpen så har den människan tagit avstånd från mig.
Alltså blir känslan inom mig att det inte är okej att jag får säga ifrån.
i stället borde jag tänka att jaha, klarar inte den här personen av att jag säger ifrån är det dens huvudvärk och inte min.

Det kan låta som väldigt enkla och basala saker men för mig är det inte det.
Det där inlärda vill ta över det sunda förnuftet.

Nästa samtal ska vi gå in i mig och dra ur vad som händer, hur jag känner och mår när allt sånt här har hänt/händer...
Det där jobbiga som finns inom mig alltså...puh!

Min kurator är väldigt bra, mycket professionell och kunnig.
Det är jag glad för även om det är jobbigt att se dessa undflyende sidorna hos mig själv.
Jag har mycket att jobba med innan jag blir en hel människa.

Nå efter samtalet cyklade jag till närbutiken.
Jag hade fyra varor att köpa;
Potatis, bröd, ost och kaffe.
Jag kom hem med;
Potatis, morötter, kålrötter, gul lök, purjolök, bröd, grädde, ost och ägg.
Något kaffe fick jag inte med mig, suck och typiskt mig.
Jag har ett kok kvar så jag klarar mig idag.
Så får jag väl cykla till butiken i morgon för kaffet då.

Det var för övrigt rotsaksvecka så allt det gröna kostade mig bara några kronor.
Funderar på rotmos någon dag när Mini är här men jag får se..

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!







2 kommentarer:

  1. Hoppas att torsdagen blir bra

    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan föreställa mig att det var jobbigt med allt omkring dig, men det är väl så det måste göras även om det är tungt. Men det är skönt att det är över för denna gången ju. Hoppas du får ditt morgon kaffe & kan ha en skön morgon för det har jag :) stor kram

    SvaraRadera