torsdag 10 september 2015

En gudinna...





...när det gäller elräkning träffade jag på idag.
Eftersom jag har väldigt liten inkomst har det inte varit lätt att betala räkningar i tid.
Jag har oftast fått välja de mest akuta räkningarna som jag kan betala och fått vänta med somliga, tyvärr.
En av räkningarna jag inte fått till är elräkningen.
Vilket "lönat" sig med delgivning vissa månader.
Delgivning kostar mycket pengar men vad f-n gör man när det inte finns möjlighet att betala när man ska.

Idag hade jag en sån delgivning i min hand.
Jag var tvungen att ringa elbolaget och höra när sista datumet var för räkningen och skjuta på den så jag har pengar när den ska betalas.
Och så fick jag prata med den mest underbara människa som universum skådat.
Hon tog direkt bort alla extra kostnader.
Bestämde en summa jag ska betala den 25;e.
Och vad jag sen skall betala i Oktober, två räkningar men utan extra avgifter,  helt betalbara.
Hon var så underbar, förstående, empatisk och hjälpsam.
Så nu är det lättare för mig att kunna betala och komma ifatt.
Jisses vilken människa, hon fick mig att gråta floder för sin empati och för att hon var den första, under så många år, som verkligen ville hjälpa mig att komma på fötter igen.

Tänk att det finns sådana människor, sådana gudinnor!

En annan sådan är Beda, blev tvungen att ringa till någon efter detta samtal och det blev henne.
Hon var lika salig som jag var.
Verkligen en riktig vän, precis vad jag behöver!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Det är skönt att läsa att det finns så empatiska, hjälpsamma, förstående människor kvar som hon du pratade med =) Oftast brukar de som svarar i andra ändan ( Om man ringer nåt företag i ett ärende) vara tvära, korta i sitt samtal och bestämda. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det är vad jag är van vid!

      Radera
  2. En riktig vardagshjälte, vilken tur du kom till just henne! Hurra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp Freja, där hade jag verkligen tur!

      Radera
  3. Det är himla skönt att stöta på människor med hjärtat på rätta stället, och som förstår.
    Tur du fick prata med en sån människa.
    En varm fredagskram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är mer än glad och hon hade som du skriver, hjärtat på rätt ställe!
      Fredagskram tillbaka!

      Radera