fredag 11 september 2015

En härlig eftermiddag...






...och kväll fick jag mig igår.
Varför?
Jo Beda hälsade på mig.

Efter samtalet med gudinnan så fick jag för mig att jag skulle laga till en stor form lasagne.
Bara sådär liksom.
Ville stå och hacka och röra i grytor och vispa givetvis.
När den var klar så åt jag min middag i sängen och började titta på en film.
Kände mig trött och tänkte mig en siesta när telefonen ringde.
Det var Beda som undrade om jag var hemma.
Å det var jag ju.

Så hon kom in som en virvelvind.
Omåttligt fnissig.
Och jag blev bara varm av att se hennes energi.
Jag kokade kaffe och så satte vi oss på altanen.
Där var det stekhett så jag öppnade upp fönstren ordentligt så vi fick in lite vind där.

Så blev vi sittande i timmar och pratade och fnissade.
Vi hade det riktigt gemytligt, som bara vi kan ha.
Det var härliga timmar.
När klockan blev runt 19 snåret så begav hon sig hemåt och själv så rasade jag ner i sängen igen.

Mycket trött men lycklig i själen.
Så min gårdag blev en lyckosam dag!

I eftermiddag så får jag hem Mini.
Det är dax för mammavecka igen.
Å det känns mer än härligt.
Och har jag tur så kanske Midi kommer till mig på Söndag men det är inte hundra bestämt.
Det blir en bra helg!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. God morgon på dig ..jag önskar dig en ljuvlig fredag på alla vis kramen

    SvaraRadera
  2. Härligt med vänner :) En bra o fin dag du hade igår!
    Vilket fint veckoslut det ser ut att bli här med :)
    Ha nu en skön o härlig fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du fick den bästa energipåfyllningen :) Trevlig fredag! Bloggkram ♥

    SvaraRadera
  4. Inte dumt att ha en sån fin vän..det gläder själen, det är sant. Synd att det inte finns fler av den sorten. Ha en toppen fin helg till dej och det dina:)) Kram

    SvaraRadera