fredag 25 september 2015

Fredagstime...




Ja men har jag gjort det.
Handlat.
Och det blev två gånger för att få hem allt.
I morse, då jag vaknade tidigt, så cyklade jag bort till den nya affären som precis öppnat.
Jag hade fått en rabattkupong som jag givetvis ville utnyttja.

Och nästa sväng så cyklade jag bort till närbutiken, ställde cykeln där och sen bussade jag mig in till byn.
Apoteket först för den nya medicinen, 240 kronor för en månad.
Sen Ica Centrum och resten av handlingen.
Bussade till närbutiken och så packade jag cykeln full och trampade hemåt.

Väl hemma så packade jag upp och fyllde upp kylskåp, frys och skafferi.
Nu känns det behagligt i min hjärna.
Jag gillar att veta att jag har allt hemma.
Och inte behöva fundera på vad jag ska laga för middag när jag har Mini här.
Detta att fylla upp hemma, det är så nära shopping jag kan komma och det gör mig mer än nöjd.

Jag har tagit fram kycklingfilé och bacon så vad det blir för middag funderar jag fortfarande på.
Mini pratar om klyftpotatis (mina egna givetvis) så det kanske blir det och en kall sås till.
Får se vad jag känner för om ett par timmar.

Nu har jag fått hem Mini så jag ska fortsätta min eftermiddag med honom.
Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Då hoppas jag ni får en trevlig helg tillsammans:) Ha det gott. Kram :)

    SvaraRadera
  2. Handla ogillar jag .... ett nödvändigt ont ;)/Mormor

    SvaraRadera
  3. God morgon ,,,,oj vad du har handlat o visst är det skönt när man har allt hemma :) hoppas du får en skön lördag kram

    SvaraRadera