tisdag 15 september 2015

Gårdagen...



...blev en mycket härlig dag även om det inte kändes så när jag vaknade.
Hade en gruvligt jobbig ångest när jag tvingade mig ur sängen.
Nattens sömn var inte till belåtenhet.
Jag hade läkarbesök och då brukar kroppen reagera så...

Nå jag gick upp och pysslade med mina morgonrutiner.
Pratade en snabbis med Älskade E.
Började göra mig i ordning för cykelturen in till byn.
Då ringde min mobil och i andra änden var Beda.
Hon frågade om hon kunde titta in under hennes lunch.
Först tvekade jag men sen kom jag på att hon kunde komma om hon skjutsade upp mig till psyket.
Och det gick hon med på.

Så där satt vi återigen på min altan och fnitzade som små barnrumpor.
Vet inte vad som händer när vi ses men det blir alltid smågalet och tokigt.
Kan bero på våra samtalsämnen kanske..

Sen skjutsade hon in mig till psyket, jag gick in och anmälde mig i kassan och sen fick jag vänta ett bra tag.
Väl inne så diskuterades mediciner.
Nu ska jag återigen laborera med ny medicin men jag börjar inte förrän den  25.
Efter 10 dagar ska jag börja fasa ut en annan medicin jag ätit länge.
Nå får se hur det blir.
Man ska försöka höja dopaminnivån i min hjärna, det kan ju bli bättre..
Har läst att det bla är en ADHD medicin men jag ska inte äta den därför.
Dom tror att jag ska bli mindre trött med mer dopamin.
Men som sagt får se hur jag mår in i Oktober.

Efter besöket satte jag igång att knalla hemöver.
Det hade börjat regna så smått så jag väntade mig en blöt promenad men inte då.
Vips svängde Beda in och plockade upp mig så jag fick minsann åka hem oxå.
Himla tur där alltså.

Väl hemma pratade jag med Älskade E och sen satte jag igång med middagen.
Det blev hemgjord potatismos, varmkorv och sallad.

Och än en gång så rasade ungdomarna ner i min säng under kvällen.
Vi fortsatte prata tokigheter och hade det riktigt trivsamt tills det blev dax för mig att göra kväll.

En synnerligen god dag även om den startade upp med ångest.

Ha nu en toppendag alla fina!
Hoppas solen skiner hos er!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Vilken fin väninna du har som ger dig support, pepp och många glada skratt och att ni bara är tillsammans...
    Ha en bra kväll och sov gott när så blir Kram ♥

    SvaraRadera
  2. En fin väninna har du :)
    Här strilar regnet ner...
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst känns det väl ändå ett ljus i mörker med såna vänner:) Tur att dom finns när man behöver dom som mest och bäst:) Hoppas allt blir bättre och bättre för dej för var dag:) Kramen

    SvaraRadera