lördag 12 september 2015

Lördag...





Idag är det soligt igen från en klarblå himmel.
Ser ut att bli en riktigt fin höstdag.
Temperaturen visar inte på mer än 10 grader men det är ju sådana tider nu och framöver.

Jag tror att jag ska cykla in till byn idag och köpa det där kaffepaketet jag glömde i Onsdags.
Jag har klarat mig framtill nu men, tja jag vill ju gärna dricka mitt kaffe om morgnarna.
Det känns bara lite drygt att cykla iväg.
Jag känner mig slö i kroppen och ha fortfarande ont i den.

Igår pratade jag som sagt med finaste Pappelino.
Det blev även ett samtal till min äldre bror.
Jösses, undrar när vi pratade sist.
Jag ringde för att höra om han möjligen hade något förrådsutrymme till Midis möbler när hon flyttar hem.
Det var han lite osäker på men det kanske fanns en lösning.
Finaste Pappelino skulle även fundera på det.
Jag har inte plats för hennes möbler och det har heller inte hennes far så vi måste hitta en smart lösning på det problemet och då gärna något hon slipper betala pengar för.
Nå vi har över en månad på oss innan det är aktuellt.

I går eftermiddag så fick jag hem Mini.
Vi åt lasagne och sallad och pratade lite om veckan som varit.
Sen blev jag tvungen att lägga omkull mig och se jag somnade.
Så jag var inte ett så trevligt sällskap men,men..

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Soligt höstväder gör mig glad =) Hoppas att du eller ni hittar en lösning på förrådsutrymmet innan dottern flyttar hem. Det är ju inte lite dyrt liksom att hyra ett förråd ,( det har min stora dotter fått erfara för ett par år sedan när hon var tvungen hyra ett förråd för sina möbler) Bloggkram ♥.

    SvaraRadera
  2. Här skiner solen också från en klarblå himmel o vi har även 10 grader. Kaffe köpte vi igår också!
    Blir en rätt så lugn lördag här..är ganska trött
    Ha en fin lördag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina pappa ja du är lik honom :) men skall dottern flytta hem igen?? eller är jag fel på det? här skiner inte solen men dock sköna grader så vi får ta oss ut lite ....hoppas du oxå får en skön dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Midi flyttar hem igen. Efter att pojkvännen bröt upp relationen vill hon inte längre bo kvar där. Samt har hon blivit av med jobbet som personlig assistent då vårdtagaren dog denna vecka. Till en början kommer hon att bo hos mig tills hon vet vad hon vill göra.

      Radera