lördag 5 september 2015

Lördagsmorgon...




Jag väntar på att perkolatorn ska gå klart så jag får dricka min mugg morgonkaffe.

Det är lite konstigt att kliva upp och inse att det är tomt i mitt hus.
Det gör mycket när Mini inte är här.
Inte för att för massa oljud och låter en del men det är en helt annan tystnad på morgnarna när han är här och när han inte är det.
Jag fick krama om honom en snabbis i går kväll då han blev hitskjutsad för att hämta sina saker.
Det var härligt.

Nå gårdagen då?
Tja jag pratade mest i telefonen.
Älskade E och jag hade ett marathonsamtal på runt 4 timmar.
På sena eftermiddagen pratade jag med Beda och det blev oxå ett långt samtal,ca 2 timmar.
Senare på kvällen ringde jag Maxi för att höra hur det är med henne.
Å vi hade inte pratat på länge så även det samtalet blev långt.

Summa summarum så var dagen helt okej.
Jag fick lingonhinken av finaste Pappelino så den rensade jag och frös in i påsar.
Känns härligt att frysen full med lingon igen.

Mycket mer än så bjöd inte gårdagen på-
Idag är oxå planlös och det räcker gott det med!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Härligt med vänner att prata med :)
    Dagen innehåller inte såå mycket , vi ska se vad jag orkar med...
    Ha en skön lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilka långa samtal:) En del har man så mycket att prata om...med:) Och det hördes att ni hade det:)) Ha en fin lördag:) Kramen

    SvaraRadera
  3. Det är bra med planlösa dagar - man får dem nog att gå i alla fall :-)
    Tänkte också som Dessan år, såna långa samtal! Men kul att man HAR saker att ventilera och fina vänner att dela allt med.
    Lördagskram!

    SvaraRadera
  4. Ha en riktigt trevlig helg! Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Härligt med vänner, och att ha frysen fylld med lingon är inte heller illa!
    Önskar dig en fin kväll och helg...

    SvaraRadera
  6. God morgon vännen ....låter som det är en tomhet för dig o jag vet hur det känns men tiden går snabbt o så är huset fullt igen ;) tack för dina kommentarer o så skönt att vara hemma i sitt eget igen ändå hoppas allt är bra med dig stor kram

    SvaraRadera