lördag 19 september 2015

Luften gick ur mig...




Jaha här sitter jag och det är en väldigt tidig morgon.
Klockan är inte mer än 04.30.
Och vad gör jag uppe så tidigt kanske ni undrar?
Jo jag vaknade för en timme sedan och fast klockan är tidig så var det bara att kliva upp.
Men det är inte särskilt synd om mig.
Jag har gjort massor av sömntimmar...

I går så tog jag mig in till byn fram och åter (på övergång) och handlade lite inför helgen.
När jag kom hem hade Midi vaknat och satt och åt frukost.
Vi hade några timmar tillsammans innan hon åkte in till byn.
Där skulle hon träffa Maxi och kolla kläder och senare på eftermiddagen tog hon tåget hem.
Efter att hon åkt från mig värmde jag middag, åt och sen rasade jag ihop i sängen.
Jag låg och läste när Mini kom hem för att packa ihop sina saker.
Och så kramades vi Hej Då och så blev jag ensam.

Då gick luften ur mig.
Det har varit en hektisk vecka med ungdomar, Beda och samtal och det tog ut sin rätt att jag varit mer social än vanligt så jag stöp i säng och somnade.
Klockan var nog inte mer än 17.
Och självklart är det då inte konstigt att göra morgon 03.30.

Trots att klockan är tidig så har jag redan chattat med en annan morgonpigg kvinna, nämligen Beda.
Sämre sätt kan man börja dagen på..

Vad den här dagen som började så tidigt annars bär i sitt sköte vet jag ingenting om.
Det är bara att gilla vad som än sker.
Gissningsvis ser jag fram mot en helg helt för mig själv.
Jag hade hoppats på sällskap men det tycks inte bli så.
Men, men sånt är livet.
Somligt är kort och ljuvt och kanske ska stanna därvid. 
Vad vet jag!

Hoppas ni får en skön början på denna Lördagsmorgon alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en härlig lördag! Jag steg upp vid 9 tiden...
    Soligt har vi idag efter gårdagens regn...
    Kram på dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du fick en liten sovmorgon!

      Radera
  2. Jag har ofta stigit upp mellan halv fyra - fyra, kanske t.o.m tidigare vissa gånger eftersom jag har haft och har väl fortfarande svårt att sova gott - inte kunnat sova en hel natt ( det har jag ej gjort under många, många år) Hoppas du får en trivsam Lördag =) Kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har oxå väldigt grava sömnstörningar.
      Antingen sover jag inte alls eller så håller jag på att sova ihjäl mig.
      Jag har ingen balans, gillar dock bättre att sova mer än mindre.
      Kram

      Radera
  3. God morgon ,,,,ja jag vaknar oxå tidigt men vill inte gå upp hi hi men förstår dig absolut hoppas dagen blir bra oavsett vad du gör eller inte gör :/ ha en fin morgon ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min dag blev underlig pga det konstiga sovandet!
      Kram

      Radera
  4. Jag är åxo uppe tidigt och redan vid 3.30 till 4 tiden om mornarna.

    Ha en toppen söndag fina du.

    Söndagskram.

    SvaraRadera
  5. God morgon ,,,,hoppas du sovit gott och får en skön söndag kramen

    SvaraRadera