tisdag 22 september 2015

Nu är det Tisdag...




Morgonen började jag med kaffe och en av dessa från bilden.
Jag bakade nämligen igår eftermiddag.
Fick bara för mig det.
Det blev muskotsnittar.
Jag bakade dom första gången till när Mini fyllde år i augusti och de föll mig på läppen.
Tyckte så mycket om smaken att jag bestämde mig för att baka dom igen och nu är det gjort.
Dom är lika goda denna gång.

Annars så kom det sig att min goda vän Beda ringde i går och frågade om hon fick husera hos mig under hennes lunchtimme.
Och givetvis sa jag ja.
Jag hade kaffet klart när hon kom och så satte vi oss ute på altanen.
Naturligtvis hade vi det trivsamt och så fnitzades det en hel del.
Tänk vad mycket man kan hinna tröska under en timmes tid.
Jag blir alltid lika glad när hon tittar förbi även om det ofta är bara sådana lunchsnabbisar.
Hon är en otroligt härlig kvinna som jag trivs bra med.

Å sen rullade dagen på som vanligt.
Tog mig en nätt siesta under eftermiddagen.
Läste lite.
Bakade som jag skrev i början.
Funderade lite..

Å i morse då när jag gick ut till cykeln för att ta en snabbtur till närbutiken så fick jag inte upp låset.
Jag provade att lirka med nyckeln väldigt försiktigt för den brukar vara svår när det har regnat.
Vad tror ni händer?
Jo nycketeländet bröts av.
Så nu har jag än en gång en cykel jag inte kan använda.
Tror inte jag har något verktyg hemma så jag kan knäcka låset.
Jo tack jag känner mig mer än irriterad.
Att det alltid ska vara nåt!

Men,men det löser sig säkert bara jag blir på ett mjukare humör, heh

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Vilka goda kakor du ser ut att ha bakat:) Jag som är en fikanörd:)) Men du va synd!! Höjden av otur att nyckeln gick av...Håller med dej....alltid ska det vara nåt. Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig som bakar småkakor. Själv bakar jag allt annat än småkakor för hur jag än gör misslyckas jag alltid med just småkakor... Vilken otur med cykellåset. Detta har hänt för mina barn också att nyckeln gått sönder i låset på deras cyklar, men det var för ett par år sedan.. Önskar dig en fin dag! Kram ♥

    SvaraRadera
  3. God morgon vännen ,,,,,,låter som en skön dag med en dos av varje trist med din cykel dock *grr* men det går att lösa alla fall Mmm ser goda ut :) ha en fin dag kramen

    SvaraRadera