måndag 21 september 2015

Ny vecka igen...




Ibland känns det som livet består av idel Måndagar.
Nu vet jag ju att det inte är så men..

Ny vecka alltså.
Det jag har inbokat i veckan är samtal på Tisdag.
På fredag ska jag ut på nätet och betala räkningar.
Och så måste jag ta ut medicin på apoteket och helghandla.

Mer än så har jag inte inplanerat men det räcker gott för mig.
Men vad vet ju aldrig vad som kan hända?

Vädret ute är grått och tråkigt och en regnskur ser inte omöjlig ut.
I Fredags när jag hämtade in torsdagens post så kunde jag knappt öppna kuverten, de var helt genomblöta så jag fick lägga räkningarna på tork. *Fniss*
Det borde kanske ha blivit ett "hallelujamoment" i mig så jag hädanefter hämtar in posten varje dag men känner jag mig rätt så lär jag glömma bort det fortare än kvickt.
Det blir väl som vanligt, någonstans två- tre gånger i veckan.

Nå nu ska jag prova och ringa Älskade E.
Hoppas bara på att jag inte väcker henne och att hon har tid att byta några ord.
Har inte pratat mycket i helgen.
Min finaste Pappelino pratade jag med i lördags och så en snabbis med Herr J.
Utöver det så har min mobil varit tystare än graven men det brukar oftast vara så på helgerna då det flesta har fullt upp med karl och familj.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om! 

4 kommentarer:

  1. Ja, ny vecka är det ju igen! Här skiner solen just nu, men känns som höst!
    Ha en fin måndag!

    Kram,kram <3

    SvaraRadera
  2. God morgon ,,,,ja du måndag eller onds spelar ingen roll för mig, synd vi bor så långt bort annars hade jag kommit med bullar så hade vi fikat ;) räkningar är aldrig roligt men ett måste hi hi hoppas du kan ha det gott denna dag vännen stor kram

    SvaraRadera
  3. Det finns bara en bra sak med måndagar. Att det är så långt till nästa måndag. =) Grått är det hos mig också idag ( hela helgen har varit grå) Önskar dig en trevlig Måndag! Kram ♥

    SvaraRadera
  4. God morgon vännen .....hoppas du fått en god natts sömn o du njuter av ditt morgon kaffe :) o allt är bra med dig stor kram

    SvaraRadera