tisdag 29 september 2015

Så knasigt det blev...




Jag hade ju som jag skrev igår lite besvärligt efter min drömmande siesta.
Det kröp i kroppen och kändes inte bra.
Tänk att en dröm kan ställa till det så.
Nå det var inte bara kroppen som hade det besvärligt, det surrades av bara den i skallen med.

Mini kom hem sent igår då han varit på byn med maxi efter skolan.
Han var på ett saligt prathumör.
Jag hade nästan lite svårt att hänga med i svängarna då min egen hjärna surrade så högt.
Jag tog mina kvälls och nattabletter och sen låg vi på min säng och pratade.
Helt plötsligt började jag må riktigt tjuvtjockt.
Kände hur det kom och vände i strupen.
Jag hade fullt sjå med att försöka låta bli att kräkas när Mini frågade vad det var med mig och då var det minsann kört.
Det var bara att rusa upp, hann in till köket och sen kräktes jag som en gris.
Usch så otrevligt det var och där rök nog nattabletterna.
Det märktes när jag försökte sova sen, det gick inte alls men jag tordes inte ta fler sömntabletter.

Jag brukar ju bli såhär när jag börjar med nya tabletter.
Alltid några biverkningar att lära sig leva med under ett tag.
Det är inte roligt alls kan jag tillägga.

Men nu är det en annan dag.
Det är mulet och grått ute idag.
Men jag ska ingenstans så vitt jag vet så jag får vila och ta det lugnt denna dag.
Har bestämt mig för att koka potatis, göra morotsstuvning och grilla falukorv till middag.
Inte så ansträngande men gott.

I Söndags gjorde jag stuvade makaroner och en härligt god köttfärslimpa.
Den hamnar i frysen idag att ta upp någon dag då jag inte orkar laga mat.

Nu lite kaffe och telefon till Älskade E.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Jag har haft ett långt uppehåll med att laga till falukorv men i somras så köpte jag faktiskt falukorv och stekte upp... Det uppskattades av barnen . Troligtvis på grund av att det var ett tag sedan gissar jag =)
    Hoppas att du mår bättre idag... Är aldrig roligt att må tjuvtjogt på grund av nya tabletter... Jag själv är medicinkänslig så tar jag någon medicin behövs det inte mycket för att jag ska må dåligt. Kramen ♥

    SvaraRadera
  2. God morgon ,,,, usch din stackare men varför ändrade dom dina piller? funkade det inte längre? va hemskt att inte komma sova bara det är som en mardröm .....hoppas du fått sova i natt stor kram vännen

    SvaraRadera