måndag 14 september 2015

Som sagt, nu är det Måndag igen...




Det blir nog inget särskilt bra väder idag tror jag.
Det är grått och regnet hänger i luften.
Hoppas på uppehåll när jag är tvungen att cykla in till byn.
Jag har ju ett läkarbesök i dag, ett återbesök som ska handla om medicineringen.
Det hade jag hellre tagit över telefonen men läkaren gillade inte det.
Nåja det är bara att anstränga sig lite senare.
Cyklar inte in förrän runt 12 snåret.

Sa just Hej Då till Mini som är på väg till bussen och en ny skolvecka.
Det låter som han trivs med lärare och vänner.
Gymnasiet tycks passa honom vilket jag är glad över.
Själv hoppade jag av gymnasiet under det första året.
Jag var skoltrött och hade ingen energi till det.
Å det fanns ingen hemma som stöttade mig eller försökte påverka mig till ett annat beslut 
på något vis, jag fick ett;

- Gör som du vill, det är ditt liv

Och när jag var äldre så ångrade jag att jag inte gick klart gymnasiet.
Visst har jag läst in allt på komvux en gång i tiden men...
Det hade varit bättre att gjort det då när det var tänkt.

Ingen av mina barn har försökt att hoppa av skolan och hade dom det så hade jag varit på dom natt och dag för att dom åtminstone skulle försöka, inte bara ge upp.
Man kommer ju ingenstans utan skola idag och gymnasiet behövs ifall dom ska läsa vidare sen.

Igår fick jag i alla fall hem min kära Midi.
Så härligt att få krama om henne och rå om henne för några dagar eller hur länge hon nu tänker stanna här.
Hon är så himla mysig och det bor något jävlar anamma i hennes ögon som gör att det glimmar och glittrar och de mest "konstiga" meningar kan hoppa ur hennes mun.
Ibland känns det som om hon är lika virrig som jag är.
Men så jag får skratta...

Middagen blev hellyckad.
Midi var helt salig som inte ätit min mat på ett bra tag.
Mini diskade undan efteråt.

Senare kom bägge ungdomarna in till mig och rasade ner i sängen och så låg vi och pratade tokigheter och fnissade som små barn.
Min ursäkt är att jag var väldigt trött och då blir jag fnissig.
Vad dom hade för ursäkt vet jag inte.
Mysigt hade vi det i vart fall!

Nu ska jag koka kaffe så ni får ha det så bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Härligt att ha ungdomarna hemma :)
    Hade hoppats på att dottern C skulle komma på fredag, men hela Finland ser ut att strejka!!! Tågen stannar mellan 6 o 18..affärerna är stängda......kanske även skolorna...
    Så är det !
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Min dotter längtar till gymnasiet, grundskolan har inte funkat bra för henne, eller, arbetsmiljön på grundskolan har inte funkat...

    SvaraRadera
  3. Samma här. Jag gick inte på Gymnasiet. Men jobb fick jag ändå i livet som tur var och är.
    Bra det går bra i skolan. Viktigt det. Viktigt att trivas med de alla.
    Ha nu en riktigt fin tisdag.

    Kram kommer här.

    SvaraRadera
  4. Min vuxna dotter hoppade av sitt gymnasiet när hon gick där 2009 och det har varit jättesvårt för henne att komma sig in i arbetsmarknaden...Jag själv gick aldrig gymnasiet på grund av mobbning och dylikt under hela grundskolan så jag var rätt skoltrött och mycket skör.... Mina söner 25 år och 18 år ena går fortfarande gymnasiet och den andra gick ut gymnasiet för ett antal år sedan.... Jag hoppas min yngsta dotter aldrig ska hoppa av gymnasiet när det väl blir hennes tur om några år... För som du skriver det är livsviktigt att de utbildar sig och får ett jobb efteråt eller kan fortsätta att utbilda sig efter gymnasiets gång... Kram

    SvaraRadera