söndag 13 september 2015

Söndagsmorgon...





Klockan är inte så mycket ännu så det är bara jag som är vaken.
Mini sussar sött en stund till.
Jag sitter med dagens första kopp ljuvligt gott smakande kaffe.
Jag tycker om morgnar.
Även om jag inte är döpigg är jag ändå piggare än fram emot eftermiddagen och kvällen då jag går in i zombiestuket.

Jag har kollat runt lite på FB och så googlade jag på en skådis jag var nyfiken på.
Bara såna små struntgrejer, inget stort och viktigt.
Nu blir det ett inlägg och när jag postat det kommer jag att läsa lite bloggar.
Det kallar jag en soft start på dagen och det gillar jag.

I går hade vi en mycket lugn dag, jag och Mini.
Jag dukade upp helgfrukost med en massa gott som kokt ägg, kaviar, gott bröd, pålägg, frukt.
Jag väckte honom runt 10 snåret och frågade om han ville göra mig sällskap.
Han kom upp och satte sig, lite nyvaken men det gick till sig.
Vi satt länge vid bordet och myste.

Sen läste jag mest större delen av dagen.

Middagen blev enkel.
Jag åt av lasagnen och Mini fick pizza som jag hittade i frysen.
Och efter middagen så rasade jag ihop i sängen och sov i två timmar.
Jösses så trött jag måste ha varit.

Under kvällen såg vi film tillsammans.
Mini ville det och valde en film som jag liksom tyckte var sådär men jag stod ut.
Vill ju mysa med Mini oxå så då får man bita ihop ibland.
Nå filmen blev bättre mot slutet än i början och det var ju positivt.

Efter filmen var det i princip läggdax för mig så jag tog mina tabletter och kröp ner mellan svala lakan.
Låg och läste tills jag inte längre såg texten för alla gäspningar och ögonen bara rann av alla gäspningar.
Så John Blund hälsade på i hygglig tid igår!

Till dagens middag har jag tagit fram fläskfilé.
Tror att jag ska göra en rotsaksgratäng till det.
Och givetvis sallad.
Om det blir sås och vad för sås vet jag inte än, det beror på hur jag ska tillaga fläskfilén och jag har ännu inte bestämt det.
Eller så plockar jag upp någon sås från frysen, har en del olika såser där.
Jag fryser som sagt in allt, oavsett storlek, för det kan användas senare.
I det här hushållet slängs i princip ingenting.
Jag har fostrat mig själv bra..heh

Nu får ni ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en fin söndag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Troligtvis gör jag Kycklingwok till middag idag.... Jag brukar ta tillvara resterna också om det blir över efter att man ätit för som du skriver det kan vara användbart senare =) Ha en fin Söndag! Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Ja du det låter helt ok ju ;) ja jag har inte bestämt mig för middagen i dag får se ....men du har det gott hör jag :) kramen

    SvaraRadera
  4. Jag fryser också in om mat blir över 😉 Bra att kunna ta med till lunch på jobbet eller om man annars behöver något snabbt.
    Låter som ni hade det riktigt mysigt igår kväll Mini och du, och ibland får man "offra" sig fast det inte är ens favorit film 😊

    SvaraRadera