onsdag 2 september 2015

Vaknade med ett ryck...


...och vips satte jag mig upp i sängen.
Jag tror inte att det är bra att vakna så plötsligt.
Det känns som att jag trodde att jag missat en tid någonstans men jag ska ingenstans idag.
Jag ska bara vara hemma.
Och den tanken är himla skön.
Känner mig grymt utmattad efter veckans möten.
Det tog på bra mycket mer än jag trodde att de skulle göra.
Just nu är jag som en urvriden trasa, tom och energifattig.




Jag är virrig och förvirrad.
Kroppen värker och hjärnan har lagt ner men trots det så stillar den sig aldrig.
Hjärnan spinner  intrikata mönster med trådar som är svåra att följa.
Önskar den tystnade så jag fick vila från allt.

Men som sagt, idag kan jag hålla mig på hemmaplan och det gillas.
Dagens middag blir; kokt potatis,tunnskivad kall kassler, kantarellstuvning och broccoligratäng.
Men middagen är det enda jag tänker göra idag.
Jag ska blott och bart vila..

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Ha nu en riktigt skön dag med vila !
    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt härlig bara vara dag =) Sådana dagar behövs ☺ ☺ ☺ .. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag verkligen och det var så befriande skönt!

      Radera
  3. Kantarellstuvning....mums! :P :)

    SvaraRadera
  4. Vissa dagar är bra mycket tyngre än andra, men då man vet att bättre dagar finns och ligger framför en kan man orka ta sig genom allt det jobbigare. Varje dag blir man lite starkare, fastän det ibland inte alls känns så.
    Gillar för övrigt din gröna pigga bakgrund här på bloggen!

    SvaraRadera