måndag 19 oktober 2015

Ångest och Måndag...




En utsmyckning inne på vårt sjukhus, innan man går till hissarna.
Jag går alltid genom sjukhuset då jag ska på samtal.
Man kan även gå utsidan men den väljer jag när jag går därifrån.

I dag är det Måndag och solen skiner från en klarblå himmel.
Jag kan gissa mig till att temperaturen är ganska så sval.
Det går trots allt mot slutet av Oktober.

Mitt sinne är i de närmaste likt gårdagens.
Jag åkte rutschkana ner i ren gyttja och jag har svårt att hålla mig ovanför ytan.
Ångesten river och sliter i mig och jag har svårt att veta vad som är bak och frampå mig.
Det är ett tag sedan jag gick ner mig så djupt.
Jag försöker ju stävja måendet så det inte blir alltför illa men har jag "ansträngt" mig under för lång tid, ja då går det hiskeligt snabbt utför.
Nå jag gör ingen annan illa medans jag plaskar omkring bland gyttjan...

Jag orkar däremot inte läsa era fina bloggar just nu, men jag återkommer då sinnet blir ljusare.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer: