fredag 2 oktober 2015

Ånyo en Fredagsmorgon...




Jag sitter som vanligt med min kaffemugg.
Morgonens första.
Mini sitter mitt emot och äter en frukost bestående av pannkaka med hallonsylt.
Gårdagens middag som inte blev mer än gjord.
Mini gick direkt till Maxi efter skolan och stannade länge där.
Han fick äta middag hos henne.
Så alla mina pannkakor jag gräddat blev till ingen nytta.
Själv åt jag annat, är inte så förtjust i pannkaka så jag avstår om jag inte är schysst och sitter och äter med Mini.

Nu så styckfryser jag in resten av pannkakorna.
Då har jag så jag enkelt kan ta fram när han kommer åter.
För idag växlar han boende.
Det är dax för pappavecka igen.
Å jag som tycker att det känns som om han precis kom.
Tänk så fort en vecka går.
Så nu är min hjärna inställd på väntan...

I övrigt har jag en helt öppen och planlös helg framför mig.
Vad jag kommer att hitta på vet jag inte.
Jag gissar på att jag helt sonika fortsätter att kurera mig.
Är fortfarande väldigt förkyld.
Men det i sig är ju inget som dödar,det går att leva över.

I går tog jag in mina pelargonier från altanen.
Tänkte att det vore dumt att ha kvar dom ute så att dom fryser sönder.
Jag tror jag skrev ett inlägg i somras att jag för första gången i mitt liv köpt pelargonier och nu är det första gången i mitt liv jag har sådana stående inomhus.
Har aldrig varit särskilt förtjust i dom,känns gamla människor över den sorten.
Men jag måste tillägga att dom blommat vackert hela sommaren så jag har inget att klaga över.

Nej nu får jag avsluta detta inlägg.
Ska ringa Älskade E.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. God morgon vännen .....låter gott jag sitter med min mugg kaffe det godaste :) låter som en bra dag för dig själv sitter jag hemma ensam i helgen hm ja ha det gott kramen

    SvaraRadera
  2. Godmorgon, godmorgon!
    Här regnar o blåser det idag ! Känner mej glad :) LPA har beviljat Tidsbunden Invalidpension idag :)
    Ha en fin fredag!

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så härligt för dig Paula.
      Nu slipper du fundera på hur det blir!
      Kram

      Radera
  3. Kaffet kan inte jag heller vara utan =) Ja du det har hänt mig också att jag stått och slösat min tid på att laga middag då jag räknat med att barnen skall komma hem från sina kompisar när det vankas middag...
    I stället när det närmat sig middagstid har de sms:at eller ringt och sagt att de blir bjuda på middag hos sin kompis... Då får jag frysa in eller ställa in i kylen i stället... Ha det bäst! Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Pelargoner är ju jättefina - jag vill alltid ha sådana var jag än bor :-) Har aldrig tyckt att de är seniorers blommor, men själv är jag ju snart senior.
    Ja, veckorna går fort - snart är det jul :-)

    SvaraRadera