fredag 9 oktober 2015

Är du född bakom farstudöra...




...när morsan var borta?
Eller har du alla höns hemma?
Eller är du tappad bakom en vagn?
Tja det finns ett och annat som beskriver ungefär samma sak, är du inte riktigt klok/frisk?
Eller ska man kanske skriva är du mindre bemedlad?

Nu för en stund sen funderade jag samma om mig själv.
Jag hade precis startat upp datorn, hällt upp en mugg kaffe och så satte jag mig.
Körde igång internet.
Skulle slänga en ikon på skrivbordet, vilket jag gjorde.
Sen trodde jag att jag tog fram startsidan men jisses så paff jag blev när datorn plötsligt blev svart.
Det tog en liten stund innan jag insåg att jag hade stängt ner den.
Mön djö alltså.

Nå då börjar vi om igen.
Denna gång jättenoga och med full koll på vad mina händer har för sig.
Jag är inte sämre än att jag kan bättra mig.
Men jag kan ju definitivt säga att min hjärna inte riktigt är med.

Nu fick jag ta en paus för min finaste Pappelino med fästmö tittade in såhär på morgonkvisten.
Dom hade varit och besiktat sin bil och den gick genom utan anmärkning.
Jippi för Pappelino.
Så fick jag en påse veckotidningar, som jag brukar få av dom.
Och det behövdes för jag har knappt några korsord att lösa efter förra laddningen.
Och så fick jag en limpa cigg han köpte åt mig under Tallinnresan.
Så fick jag två underlakan för en dubbelsäng, sådana braiga med dra-på-lakan. (Fästmön klarade inte av att ligga på dom då hon tyckte att de rev i huden, Pappelino sa att han inte känt någon skillnad alls)
Har tänkt många gånger att köpa sådana men det har aldrig blivit av.
Och så fick jag lite kålrötter och potatis från deras eget land.
En sån skörd av härliga gåvor såhär på morgonen och allt.

Nu har dom åkt vidare, Lidl skulle dom visst på.

Nå idag är det Fredag och jag får hem Mini.
Det känns ljuvligt.
Äntligen lite liv här hemma.
Det har inte varit mycket till liv senaste veckan med min j-vla förkylning men känner mig peppar, peppar aningen bättre idag.
Man kan ju hoppas att det går åt rätt håll nu.

Nu får ni ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!



5 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ja det är endel idag! Mats ringde . Ska åka iväg vid 12 tiden som det ser ut :) Har svarat dej på min blogg :)
    Hoppas att fredagen blir bra. Kul att du får hem mini :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon vännen ....förkylningen är tok jobbig hoppas det ger med sig, va mysigt att du får hem henne idag då blir det väl myspys :)ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
  3. Men så härligt att dom kom förbi och gav del en massa kul saker:) som du dessutom tänkt köpa själv. Ibland sitter jag också och kastar hej vilt från datorn...till man upptäcker att man kastat nåt "viktigt"...då blir det till att ringa sönerna för hjälp..haha. Har själv problem med min kropp som du..lite bekymmersamt. Nu har mitt öga också börjat strula mer o mer. Tårfilmen är skadad i ena ögat...kör med tår ersättning hela tiden...men ser ändå suddigt. Tur vi har 2 ögon:) ...nu kör vi som sagt iväg till sönerna. Där stannar vi i 2 heeela veckor:))) Sköt om dej söta vän. Kramisar

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack för din fina kommentar inne hos mig :)
    Skönt att du är på bättringsvägen. förkylningar är inget vidare. Jag har också just drabbats av någon form av höstsnuva...och lite annat jox som hör livet till...Jag tänder ljus, då blir det lite dagarna lite finare ändå..

    Önskar dig en fin helg! Kram Christina

    SvaraRadera
  5. Hi hi hi.... Nog känns det ibland även för mig som om jag vore bakom flötet =) Hoppas du får en trevlig Lördag Stor kram ♥

    SvaraRadera