fredag 23 oktober 2015

Bytur med helghandling...





Min kära cykel,min riddare i nöden.
Packad med helghandlingen på ICA inne i byn.
Jag kan lova att väskan jag har på pakethållaren är tung.
Skulle inte orka bära den nå långt alls.

På väg hem så gick jag förbi detta vackra hus.
Vårt gamla rådhus som tydligen blivit folkhögskola idag.





Sist jag var där inne var en herrans massa år sedan.
Det var en föreläsning som var New Age-inriktad och man fick healing av kvinnan som höll i föreläsningen.
På den tiden var jag gift och om jag inte minns fel så hade jag bara två barn.
Det mediala och det andliga har alltid intresserat mig.

Så stötte jag på ett vackert träd.





Trädet står vid muren mot en av gymnasieskolorna i stan.
Jag gillar träd,de är vackra att fotografera.

Så kom jag på att jag skulle fota vår gamla replokal som jag gick förbi.
Om ni kanske inte vet det så spelade jag trummor i ett tjejband i min tidiga ungdom.
Vi fick till sist göra replokal av garaget, då det var fullt i alla lokaler inne i huset.
Å helt plötsligt så hade vi tjejer den bästa replokalen.





I dag bedrivs där ett vandrarhem, nå inte i garaget men i det stora huset bredvid som i min ungdom enbart ägnades år ungdomar och musik.
Men där i garaget spelade vi tjejer vår popmusik och ofta hade vi garagedörrarna öppna.
Å jisses så många gamla minnen det väcker inom mig.
Dom åren var härliga år...





Och lite läckra moln har knappast någon mått sämre av att se.
Jag älskar himmel, jag älskar moln, så har det alltid varit.





Å så ännu ett vackert träd.
Se så härligt solen skiner genom bladverket upptill i trädet.

Och bara för att så visar jag er ett till träd.





Men det blir det sista för nu har jag gått uppför hela byn så nu är det dags för mig att sätta mig på cykeln och trampa hemåt.

Vilket jag oxå gjorde men döm om min förvåning då jag halvvägs hem helt plötsligt får punktering på framdäcket på min cykel.
Jag kan garantera er att så mycket fult som bubblade ur min mun då och resten av sträckan hem, då jag blev tvungen att styra cykeln, rakt skrämde mig själv  och  hade min gamla (nu döda) mormor hört mig så hade hon tvättat min mun med tvål gång efter gång för att få väck allt gräsligt som jag muttrade.
Himlarns så det kan bli och varför JAG?
Det är ju nog jobbigt att cykla för tungt men att gå och styra cykeln med tung packning på raksträckor, det tar på.

Nu ska jag inte göra mer idag.
Inte ett jota!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


14 kommentarer:

  1. Fina höstbilder :) Här har nog alla löven fallit ur träden nu..mulet väder är det...alldeles mörkt...
    Blir att mysa ikväll...usch för punktering på cykeln!
    Ha en fin fredagskväll!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns även kala träd men dom är inte lika rolig att fotografera. 'L*
      Kram

      Radera
  2. En trevlig tur doch utan luft i däcket , trist :( har väl hänt mig 2 ggr under min cykeltid

    SvaraRadera
  3. oj glömde kramen ju ha en skön kväll :)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder =) En fin stad du verkar bo i.... När jag ska handla brukar jag ta min dramaten väska och dra iväg med... Någon egen cykel har jag inte haft på länge men ungarna får punktering titt som tätt när de cyklar... Och då är de inte på gott humör kan jag säga ... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle oxå behöva en dramaten.
      Det går ju inte att cykla under vintern med all snö som vi har här.
      Kram

      Radera
  5. Cykelturer är för härliga. Man får ju se så mycket då, och det har ju du gjort. Jättefina bilder på tur. Många minnen åxo. En nostalgitripp.
    Men punka.....nä fy så trist å jobbigt.

    Kram till dig och trevlig Lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Punka är väldigt tråkigt men jag ska för första gången prova på att laga den själv men det blir inte förrän till veckan.
      Kram

      Radera
  6. Å, vad fint med lila cykel. men punktering är inget vidare, så jag kan gott förstå att du blev irriterad.... hoppas att det inte blir alltför krångligt att laga.
    Molnbilderna är ju hur fina som helst, jag brukar också titta på molnen och fantisera kring vad de liknar... höstträd är ju bara så vackert!

    Önskar dig en fin hösthelg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska prova att laga punkteringen själv, har aldrig gjort det förr men det kanske är på tiden att jag lär mig.
      Jag älskar moln...det är ljuvligt att se dem!
      Kram

      Radera
  7. Hej ...hoppas allt är bra med dig & att det bara är tiden som gjort att du ej syns här :) ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade svårt att kliva upp i morse så jag är helt enkelt sen.
      Kram

      Radera
  8. Hej :) Vad fint du har fått det här inne! Jag har nu läst i fatt lite då jag av någon anledning inte har kunnat komma in på några bloggar på ett tag.. Uppkopplingen har krånglat och så har min Blogger app inte släppt in mig. Dagens I-landsproblem förvisso...

    Jättefina bilder du tagit - här hos mig är det också en fantastiskt färgrik höst. eller VAR det, till den första höststormen häromdagen. Nu är träden kala..

    Hoppas du får hjälp med punkteringen och att du har en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera