söndag 11 oktober 2015

Då var Söndagen här...




Nu är det verkligen höst.
Björkens blad har alla gulnat.
Så synd att jag inte har någon lönn i närheten av mig för de är ju mer än vackra så här års.
Egentligen älskar jag hösten om jag bortser från att jag alltid går ner i depressioner då.
Det jag tycker om är naturens färgskiftningar.
Det är onekligen en vacker årstid.

Å nu har jag fått hem Mini och Midi.
Jag håller på att så smått lära mig min nya mobil.
Det finns mycket att tänka på.
Basic sakerna är väl ganska så lätta att förstå.
Svara i telefon, ringa, skicka sms osv..

Det är spännande måste jag säga.

Idag blir det en riktigt härlig Söndagsmiddag här.
Jag ska rosta rotsaker i ugnen, steka fläskfilé, göra någon sås-tror det lutar åt något med dijonsenap i smaken, så ska jag koka blomkål och till det serveras en sallad och svartvinbärsgelé.
Men det blir senare i eftermiddag.
Nu ska jag dricka kaffe och äta av sockerkakan jag gjorde i Fredagskväll.

Ha en superSöndag alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar