måndag 19 oktober 2015

Det är nästan lite såhär...




...jag känner det när jag virrar runt med mina äckliga demoner.
Tunneln tycks aldrig ta slut.
Irrfärderna med ångesten rivande bak i ryggen.
Om jag bara mötte ljuset...




...om jag bara kunde komma fram till ljuset som tycks vara så långt borta.
Hur snabbt jag än går så är det ändå alldeles för långt borta, det där ljuset i tunneln.
Under tiden, river, klöser, biter ångesten mig och lämnar mig alldeles blodig, sargad i min själsliga vånda.

Eftermiddagens lilla text med tillhörande foton är tagit på vårt sjukhus här i byn.
Det är kulvertarna jag går för att ta mig till samtalen jag har.
Dom är kolossalt långa och det känns som om dom aldrig tar slut.
...men se långt därborta syns ljuset!

Just nu mår jag faktiskt lite bättre.
Har pratat med Midi och fick ur mig hur jobbig helgen varit.
Och så kommer Beda hit på kaffe när hon slutat jobba, vilket är snart.
Genast känns allt mycket bättre, inte helt bra men mer överkomligt.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Det är bra att du skriver om ditt mående - Vi måste absolut vara mer öppna - våga skriva mera om psykisk ohälsa!!! Jag skriver i bland om min ohälsa i bloggen, men kanske inte lika ofta som jag borde. känns lite tabu och ibland blir det att man hyschas ned och självklart börjar man då tvivla på sig själv, sin upplevelse och sina känslor. Osv....Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, det borde vara mer öppenhet rörande psykisk ohälsa som så många lider av.
      Själv skriver jag emellanåt men absolut inte hur jag i grund och botten ständigt mår.
      Man blir liksom trött på dessa "ta dig i kragen", "gaska upp dig", "så illa kan det väl ändå inte vara" osv.
      Det gör att jag är sparsmakad med hur och när jag skriver i bloggen om när jag mår riktigt dåligt!
      Kram

      Radera
  2. Men ÅH va fint du fått det här inne :) super! men va trist att dina känslor är så, men kul att Beda kom på besök o din dag blev bra ändå...hoppas du får ditt älskade kaffe denna tisdag morgon o dagen blir lugn o skön kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, jag satt sent igår kväll och pysslade med bloggen för att göra om den lite.
      Kram

      Radera