fredag 23 oktober 2015

Det blir sällan som jag tänkt mig...




...bara för att jag tänkte kliva upp tidigt i morse och starta dagen i god tid så höll jag på att sova ihjäl mig i stället.
Jag hade jättesvårt för att vakna, jag som utan problem kan göra morgon klockan 04.30 andra dagar.
Nå men jag behövde väl sömnen får jag anta.

Nu sitter jag här vid min kära laptop och med den obligatoriska muggen kaffe bredvid mig.
Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till.
Hur jag nu ska lägga upp dagen då "förplaneringen" gått åt pipan?
Jag hade redan tänkt vara på väg till affären och nu känner jag mig mest svårstartad.

Jag får börja om och jag får tänka om.
Kaffet behövs för att kickstarta kroppen.
Se om det nu hjälper.
Handlingslistan är klar för den skrev jag igår kväll.
Jag har ett telefonsamtal att ringa innan jag cyklar iväg.
Jag hoppas att det inte är lång väntetid.

Jag längtar redan tills jag kommer hem...å det är typiskt mig!

I går eftermiddag cyklade jag in till byn för att träffa Mini och göra bankärendet vi inte kunde göra förra veckan.
Jag hade alltså bestämt mig för att cykla.
När jag kom ut så regnade det.
Och inte lite heller.
Jag hade dock inget annat val än att sätta mig på cykeln och trampa i regnet.
Väl på banken så gick det jättesnabbt, tog inte ens tio minuter.
Så nu har han Mobilt Bankid och Swish.
Det konstiga är att han inte själv kan kolla vad han har på kontot.
Det måste han vara 18 år för att få befogenhet till.

När jag sen cyklade hem så var det uppehåll.
Väl hemma blev det sen en lugn afton!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Jag var också trött i morse..nu har jag tvättat golvet..sovrumsmattan är ännu våt...
    M är fortfarande i ladugården..
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera