fredag 30 oktober 2015

Det smånynnade...




...inne i skallen på mig  i morse när jag vaknade.
Kan inte komma på nu vad det var för sång.
Det var i alla fall ingen julsång.
Nå den kommer väl tids nog åter.

Jag har ofta sång i huvudet och mina ungdomar går ofta och nynnar bitar av sånger.
Vissa kan jag själv men somligt har jag aldrig hört tidigare.
I går nynnade Midi strofer ur Kommissarie Gadget,en tecknad film hon såg på ofta när hon var liten.
Själv hade jag en låt från Saltkråkan i helgen som var.
När man väl har en sång i skallen är det ganska så svårt att få väck den.

I går hade vi en ganska så produktiv dag.
Jag tömde garderoben i gästrummet.
Midi rensade alla sina kläder så det blev tre högar;
  • spara,
  • slänga,
  • klädinsamling.
Sen hjälpte jag henne att vika ihop de kläder som skulle sparas, som hon i dagsläget använder och så la hon in kläderna i garderoben i gästrummet, där hon huserar.
Nu har jag en stor hög kläder både barn och vuxen som ska vikas ihop prydligt och läggas i soppåsar och fraktas till  närmaste klädinsamling här.
Det ska bli skönt att få bort det.

Sen gick vi bort till second hand.
Jag hade nog inte tänkt att köpa något mer än en dvd-film men det blev lite mer i korgen.
Hittade mindre muggar i glada färger samt några koppar med fat, dessutom blev det en boxer till  tv,n och som sagt några dvd-filmer.
Maxi kom dit och vi gick hemåt parvis.
Jag och Midi gick tillsammans och Maxi och Mini för sig.

Väl hemma blev det att styra upp middag, efter att vi ätit la jag mig i sängen och såg på tv resten av kvällen.

I dag har jag samtal under förmiddagen så det blir att ta mig till byn.
Å sen är det helg och Mini växlar boende senare i eftermiddag.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. TGF :)
    Ha en härlig fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hajar jag inte vad TGF betyder,är för snurrig i skallen.*L*
      Kram

      Radera
  2. God morgon ,,,låter som du kommer få en skön helg, hoppas det blir ett bra samtal då ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samtalen är alltid bra även om det kan vara jobbigt att ta sig genom dom.
      Kram

      Radera
  3. Japp, jag har också allt som oftast någon låt eller melodislinga i huvudet.
    Ibland kan jag förbaske mig tro (skämt) att jag har en inbyggd cd-spelare i skallen ☺ ☺ ☺
    Hoppas att du får en fin Allhelgonahelg =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den där cd-spelaren har nog jag med!
      Ha en njutbar Allhelgonahelg!
      Kram

      Radera