lördag 10 oktober 2015

En helt vanlig Lördagsmorgon...




Jag har en av de allra bästa hos mig.
Äntligen!
Jag kan nog gissa att ni förstår hur mycket jag längtar till mina mammaveckor.
Att ha Mini här är som att det skulle regna manna från himlen om man är troende kristen.
Å igår eftermiddag så stegade han in hos mig med sin packning.
Jag fick omedelbums en stor och härligt varm kram av honom.
Trots att han är 16 så kramas han hjärtligt fortfarande.

Jag tog mig hastigt och lustigt in till byn för att helghandla.
När jag satt på bussen fick Mini sätta på plattan med kastrullen jag förberett.
När jag kom hem så kokade vattnet nästan så jag fick lägga i spagettin ganska så omgående.
Förutom att röra i kastrullerna på spisen så visade jag ihop en sockerkaka, så lagom till maten var klar ställde jag in formen med smet i ugnen.
Är det detta som kallas för multitasking?

Vi åt middag tillsammans.
Det blev en munter tillställning för Mini var som vanligt ytterst språksam.
Jag fick veta allt som hänt under veckan han varit hos sin far.
Både i skolan och hemma.
Han är så härligt sprudlande pratsam när vi inte setts på en vecka.
Det är en fröjd för modersörat att höra honom.

Efter maten och när disken var bortgjord så blev vi sittande kvar i köket och fortsatte vårt livliga samtal.
Å det finns massor av ämnen att prata med en 16 åring om.
När det började dra sig mot mina tabletter inför sänggåendet så tog jag upp ett korsord jag tittat på.
Mini blev genast ivrig och tillsammans så löste vi ett mycket svårt korsord.
Han är inte så van korsordslösare, vet inte riktigt hur man ska tänka runt orden men han var till stor hjälp.
Jag riktigt såg hur han pös av stolthet när han kom på ord som passade in.
Hur det nu var så glömde vi bägge av klockan och vips var hon närmare 23 och långt över min läggtid.
Å Mini han nästan stupade av trötthet.
Så vi kramade varandra godnatt och sa som alltid innan sänggåendet;

- Jag älskar dig!

Och så gick jag och la mig mellan svala lakan.

Och nu är det Lördag och Mini har bett om att bli väckt vid 10 för han ska åka in till byn och umgås med Midi!

Ha en underbart härlig dag alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. God morgon ..låter riktigt mysigt att du har dem hos dig o att dem umgås är ju toppen :) ni får säkert det riktigt mysigt i dag oxå kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, det är mysigt att slippa vara ensam.
      Kram

      Radera
  2. Men så härligt;) Passa på o pussa och krama honom...det gör jag också nu...hos våra söner:) Ha en mysig helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en mysig helg du med, vi är ju inte så långt från varandra denna helg!
      Kram

      Radera
  3. Vilket varmt hjärtligt inlägg. Så mysigt ni haft det. Att få rå om varandra och surra.
    Lösa korsord är inte det lättaste. Duktig han är.

    Varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och jo vi har det härligt när vi får rå om varandra.
      Ha en skön Lördag!

      Radera
  4. Låter ju såå mysigt :) Härligt :) :)
    Mats är hemma nu o vilar på soffan..jag ska lägga mej i sängen o läsa ngt
    Ha en superbra fortsättning på lördagen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men har du fått hem honom, så skönt för er Paula!
      Kram

      Radera
  5. Kom från rätt person.

    Du som trakasserar ALLA möjliga olika bloggare genom att bomba dom med mejl samt snor deras inlägg gång på gång.

    Så det märks att du talar om dig själv just nu.

    Detta är nu ska vi se din 114e blogg du startar pga att du blir utslängd av bloggplatsen och dina bloggar stängs ner en efter en.

    Denna sidan är också ett minne blott om DU fortsätter att trakasserar folk till höger och vänster.

    TÄNK PÅ DET INNAN DU UPPNAR KAKHÅLET!

    SvaraRadera
  6. Nu har jag fått nog! Jag vet att det här är rena stötestenen för min blogg men nu har jag tröttnat rejält.
    Det finns personer som valsar runt på olika bloggar en fin bloggvän till mig har lagt ner sin blogg på grund av dom!
    Nu funderar jag på att göra likadant.
    Tänker inte finna mig i liknande kommentarer som jag fick i mitt förra inlägg av dom. Dom älskar att ljuga och förfölja folk på bloggarna. Det är tydligen allt dom gör.
    Och dom slutar inte heller dom trackar folk överallt.
    Visst kan jag ta bort deras inlägg. Det har jag gjort många gånger.
    Men har ingen lust att fortsätta. Om jag inte gör om bloggen till att bara några få får tillgång till den men jag ville helst ha en öppen blogg.
    Få se hur jag gör.

    SvaraRadera
  7. Att dessa människorna bara orkar!
    I bland undrar man vad som händer i huvudet på dessa människorna som nu fortsätter att skicka nedlåtande kommentarer på våra bloggar.
    Det måste vara någon sjuklig avundsjuka som ligger bakom. Egentligen så borde vi inte bry oss så mkt men jag kan ändå inte hjälpa att jag skriver detta inlägg.
    Om ni läser detta vilket jag tror att ni gör så kan ni väl tala om varför ni gör som ni gör för jag och mina bloggvänner förstår inte riktigt vad ni vill vinna med era kränkande och nedlåtande ord.
    Ni känner inte oss och har inte rätt att göra som ni gör.
    Jag blev väldigt ledsen men på samma gång otroligt arg för detta är ett ordentligt påhopp.
    De ord som ni skrev till mig borde ingen människa få läsa. Jag har ju även sett att du skrivit samma kommentar till flera av mina bloggvänner så något är ju in i hel fel med er.
    Era kommentar kommer inte att publiceras men blir vidarebefordrad så att åtgärder mot er kan påbörjas.

    SvaraRadera
  8. Nu har jag fått nog! Jag vet att det här är rena stötestenen för min blogg men nu har jag tröttnat rejält.
    Det finns personer som valsar runt på olika bloggar en fin bloggvän till mig har lagt ner sin blogg på grund av dom!
    Nu funderar jag på att göra likadant.
    Tänker inte finna mig i liknande kommentarer som jag fick i mitt förra inlägg av dom. Dom älskar att ljuga och förfölja folk på bloggarna. Det är tydligen allt dom gör.
    Och dom slutar inte heller dom trackar folk överallt.
    Visst kan jag ta bort deras inlägg. Det har jag gjort många gånger.
    Men har ingen lust att fortsätta. Om jag inte gör om bloggen till att bara några få får tillgång till den men jag ville helst ha en öppen blogg.
    Få se hur jag gör. Att dessa människorna bara orkar!
    I bland undrar man vad som händer i huvudet på dessa människorna som nu fortsätter att skicka nedlåtande kommentarer på våra bloggar.
    Det måste vara någon sjuklig avundsjuka som ligger bakom. Egentligen så borde vi inte bry oss så mkt men jag kan ändå inte hjälpa att jag skriver detta inlägg.
    Om ni läser detta vilket jag tror att ni gör så kan ni väl tala om varför ni gör som ni gör för jag och mina bloggvänner förstår inte riktigt vad ni vill vinna med era kränkande och nedlåtande ord.
    Ni känner inte oss och har inte rätt att göra som ni gör.
    Jag blev väldigt ledsen men på samma gång otroligt arg för detta är ett ordentligt påhopp.
    De ord som ni skrev till mig borde ingen människa få läsa. Jag har ju även sett att du skrivit samma kommentar till flera av mina bloggvänner så något är ju in i hel fel med er.
    Era kommentar kommer inte att publiceras men blir vidarebefordrad så att åtgärder mot er kan påbörjas.

    SvaraRadera