fredag 16 oktober 2015

En sån gårdag...




Jag och Mini hade ju bestämt att träffas på byn efter att han slutade skolan igår.
Jag fick en rolig överraskning i posten, en gåvocheck på 75 kronor på Ica Kvantum så jag bestämde mig för att gå in dit på vägen till byn och handla upp alla gåvoslantar.
Jag promenerade då vi planerade att åka buss hem.
Vädret var vackert.
Solen sken.
Jag fotade detta träd, det står vid gamla Mejeriet.
Praktfullt i ensamt majestät.

Väl inne i byn efter en del pustande och sjåande från min sida då jag fick så ont inne i höften att jag hade lust att gråta så satte jg mig på en bänk på gågatan och inväntade Mini.
Jag hade fullt upp med att betrakta två duvor som gick omkring och letade något att äta.
Dom var fullt medveten om människorna som gick runt ikring dem men de brydde sig inte ett dugg.
Jag antar att dom var ett par för dom flög därifrån tillsammans.





Jag passade på att fota från Storgatan/gågatan och upp mot E4;an.

Nå min son kom slutligen och så gick vi till banken.
Jisses så förvånad jag blev då vi inte kom in.
Öppettider mellan 10-13 och sen tidsbokning.
Å inte hade jag bokat någon tid så inte fick vi komma in.
Mini blev jättebesviken och det förstår jag.
Så idag får jag allt ringa och boka en tid för nästa vecka.
Att allt alltid ska vara så krångligt!

Vi gick i alla fall på Ica och lämnade in ansökan om extra kort.
Har haft det ifyllt och klart en månad nu men det har liksom inte funnits möjlighet att lämna in det då vi behövde vara bägge två.
Det är ju då så himla petigt och noga med allt nuförtiden.

Vi bussade hem.
Jag satte igång riskokaren och kycklinggrytan jag gjorde innan jag gick in till byn.
Sen samlade vi ihop Minis kläder och så sprang jag ner i källaren och startade tvättmaskinen.
Jag vek ihop gårdagens tvätt efter att vi ätit vår middag.
Jag gick ner i källaren och hämtade tvätten som jag hängde på tork här uppe.
Sen var jag tvungen att lägga mig i sängen och ta det lugnt ett tag.

Senare på kvällen så tog Mini fram dammsugaren så nu är golven rena och dammlösa.
Dammsugning tillhör Minis uppgift när han är här hos mig.
Vissa veckor glömmer han av det och jag är ju inte den som tjatar.
Men jag tycker att han sköter sin uppgift ganska så bra.
Jag kan inte klaga.

Idag är det Fredag och jag blir solokvist här.
Det känns alltid tomt och jobbigt när Mini växlar boende men det går i vilket fall.
Dagarna rinner på och vips är han hos mig igen.

Ha nu en skön Fredag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en fin fredag!
    Här är det ganska lugnt nu. Ungdomarna på sina Ipads. Hunden o M sover...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ojdå...aldrig hört att banker stänger så tidigt..men förvånad blir man ändå inte. Allt ändras, och ibland hinner man inte med. Hoppas du får en fin helg ändå solo. Kramen till dej

    SvaraRadera