tisdag 27 oktober 2015

En sån härlig gårkväll och dag...








Å en sån fantastisk kväll jag hade i går med två av mina bästa.
Jag, Mini och Midi höll hov i köket till någon gång mitt i natten.
Å nu pratar jag om mycket sent, klockan var en bit efter 03 innan jag kom i säng.
Jag är ju normalt inte med flit vaken om nätterna, då räknar jag inte in när jag inte kan sova, det är en helt annan sak.

Men nå, jag och mina telningar hade så trevligt att ingen av oss ville lägga oss och sova.
Vi lyssnade på gamla inspelningar sedan barnen var små och pratade om allt mellan himmel och jord.
Vi skrattade och hade det så himla trivsamt.
För mig är deras sällskap himmelskt, vi har det så gemytligt ihop och trivs så bra med varandra och så kan vi alla vara precis den vi är.

Men med den sena natten så innebar det att jag sov ganska så länge idag.
Hade ställt mobilen tidigt men orkade inte kliva upp.
Och min mobil plingade och lät hela tiden men jag orkade inte kolla.
Så ringer mobilen, jag svarar och det är Beda som undrar om hon kan komma förbi på sin lunch.
Jag säger okej, ska bara kliva upp.
Kokar kaffe och så sätter vi oss på altanen.
Jag tittar i min mobil och ser ett par mess från "The good looking guy" som jag svarar på.
Han undrar om jag är hemma?
Och det var jag ju...

Så ringer min mobil igen och det är HAN, som undrar om han kan hälsa på.
Och givetvis svarar jag ja.
Så det goda bara avbytte varandra.
Beda var kvar en stund efter att han kom men sen åkte hon tillbaka till arbetet.
Han och jag satt länge ute på altanen innan vi flyttade oss in i köket.

Tyvärr kände han sig tvungen att köra hemåt då han har arbetsdag i morgon men snart kommer han åter, om det nu blir så lär framtiden utvisa, men jag hoppas, hoppas...för kyssarna smakade himmelskt!

I vilket fall som helst har dagen varit underbar!

Hoppas ni har haft detsamma alla fina!

Kramen om!








8 kommentarer:

  1. Åh, vad fin läsning! Delad glädje är dubbel glädje och jag blir glad av allt fint idag. Det är en gåva att ha barn och alldeles underbart när de kommer hem och man bara softar tillsammans... det finaste :)
    Mycket spännande på gång ;)

    Ha en fortsatt finfin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad att kunna glädja dig...
      Det är ju inte alltid så i mitt liv!
      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig dag du hade :)
    Hoppas att onsdagen blir bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade verkligen en fantastiskt härlig dag!
      Kram

      Radera
  3. Så härligt att du är omgiven av de bästa i ditt liv =) Håller med ovanstående kommentar att man blir glad av att läsa ditt inlägg... Kram du fina ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mina ungdomar är de bästa och jag trivs så bra med dem.
      Men de andra,Beda och "the good looking guy", de är nästan lika viktiga,de gör mitt liv mer positivt!
      Kram

      Radera
  4. God morgon vännen ....oj oj oj här händer det saker hi hi jag förstår att ni har det mysigt ihopa, och besök är skoj ja då får vi se vad som händer med din snygging om han kommer tillbaka snart :) ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den somlever får se Eva men självklart hoppas jag att han kommer tillbaka,och det snabbt!
      Kram

      Radera